Sov och vakentider

Somnar barnet i sjal eller vagn trots gaser eller håller gaserna honom vaken? Semper magdroppar och Minifom har hjälpt mina barn när de haft problem med gaser. Sedan har de heller inte sovit i säng själv alls under första året utan de har sovit i sjal. När de väl har somnat har det gått att ta av sjalen och lägga dem bredvid en i soffan sådär lagom uppbullade med kuddar runt omkring sig. En sov bra i vagn, den andra inte. Vi har sjalat mycket och länge, i princip tills vi inte orkat bära dem längre (vid ca 3 års ålder).

Fick en liten pojke 5.12. Han är ett lättskött barn såhär långt men vi har lite problem med att sova dagtid. Natten helt ok

Brukar lägga honom 20:30 och ammar honom då till sömns. Somnar oftast genast, men allmänt inom en timme. Sover sedan till ca 8/9 på morgonen med uppvak 2-3 gånger för mat nattetid. Somnar om bra.

Dagtid är problemet att han kan vara vaken 6-7 timmar i ett sträck. Och de orkar han inte. Somnar bra i sjal/bilstol/vagn.

Tror man borde lägga sovande på schema men vet inte Vilka tider och hur länge vore bra. Frågar bvc men fick inget svar utan mera försök låta honom sova...

Låter precis som min dotter när hon var liten (16 år nu :D). Hon sov aldrig någonsin i säng dagtid under sitt första år, utan enbart i vagn. Vi hade hund då, så jag gick alltid en promenad på ett par timmar mitt på dagen, och då sov hon i vagnen. Vaknade i stort sett alltid när vi kom hem igen eller strax efter. Jag tyckte aldrig att detta var något problem, utan lade upp mina rutiner under mammaledigheten så att hon fick sova och jag o hunden fick promenera - alla nöjda! :)

När hon senare började på dagis sov hon gott under deras sovstund mitt på dagen, men då var hon ju större och dagis är en lite annan miljö, gissar att hon helt enkelt var tröttare där!

Liknande trådar

Gravid - 1år Sonen blev 5 veckor i lördags, och har sen ett par dagar tillbaka börjat med något när han sover eller håller på att somna. Armarna åker...
Svar
1
· Visningar
659
Senast: Bufera
·
Gravid - 1år Jag behöver hjälp för håller på att bli galen. Min 3 månaders bebis sover så dåligt på nätterna. 1 natt på en 14 veckors period är...
2
Svar
23
· Visningar
1 928
Senast: G-uldlock
·
Småbarn Huuuuur har du fått ditt barn att vilja äta sånt? Vår unge åt allt fram till typ 2 år. Nu är det bara barnmat typ pannkakor, hamburgare...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 906
Kropp & Själ Japp. Ni som har någon typ av klocka som mäter sömn, hur mycket tid spenderar ni i de olika sömnstadierna varje natt? Jag lägger mig kl...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 155
Senast: tanten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar