Sov gott lilla katt

Mysgrisen

Trådstartare
Det var en gång en liten kattunge, som bodde i en buske vid en hårt trafikerad väg tillsammans med sina syskon. De hade ett hårt liv framför sig. Kanske inte så långt liv.

En vacker dag kom en bil åkande. Flickan som satt i bilen fick syn på ungarna och stannade. Hon kikade in under busken och räknade till fyra små söta kattungar. Dom tittade misstänksamt på henne.

Hon åkte hem och hämtade fiskpinnar från middagen tidigare. Sen for hon tillbaka till busken vid vägen.

Hon lyckades locka ut alla ungar och tog med sig dom hem. Där åt de mer fiskpinnar och drack vatten.

Deras älsklingssovplats blev tvättkorgen. Där låg de allihop och trängdes.

Det fanns en liten svartvit katt som var väldigt misstänksam mot allt och alla. Han fann en alldeles speciell plats i flickans hjärta.

Alla kattungarna fick goda hem, så även den lilla svartvita, som fick bo kvar hos flickan och hennes föräldrar.

Han var ganska så blyg under hela sitt liv, men otroligt gosig och världens spinnmaskin.

Men under den här sommaren, femton år efter att kattungarna hittats, så började den lilla svartvita katten må dåligt. Han gick ner i vikt och drack mer än vanligt. De senaste dagarna ville han varken äta eller dricka.

Han var beredd på att flytta till ett nytt hem. Till himlen, där kanske hans syskon redan fanns.

Så flickan fick än en gång ta sin lilla katt på en resa, en resa utan ett egentligt slut.

Den lilla katten fick lugnt somna in i flickans knä. Kurrandes in i det sista. Han var redo.

Sov gott lilla älsklingen. Jag kommer aldrig att glömma dig. Du var så speciell :love: :cry:

Hoppas att du mår bra, och att du hittar någon trevlig kompis däruppe. Kanske din hundkompis som du bodde tillsammans med i många år?
 
Sv: Sov gott lilla katt

Usch ja! Sorgligt när våra djur måste vandra vidare. Dom får så kort liv tycker man hos oss.
Tog själv bor 2 gamla katter i mars samtidigt. En hund i november och den andra hunden i april i år. Saknar dom....
 
Sv: Sov gott lilla katt

Vad fint skrivet. :(
Det bästa av allt var att katterna kom bort från busken vid vägen och att din kisse fick ett så långt liv.
 
Sv: Sov gott lilla katt

:cry: :cry: :cry:


Jösses va jag bölar nu.... :o

Det var fint skrivet :crazy: :)
 

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
23 578
  • Artikel
Dagbok När jag varit ute och snurrat i världen något år, och insett att min plats inte fanns därute heller så bestämde jag mig för att fördriva...
Svar
0
· Visningar
1 421
Senast: miumiu
·
Katthälsa För att göra en lång historia kort blev jag jourhem åt en honkatt akut. Den hade levt ett hårt liv. Jag frågade flera gånger om det...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 000
Senast: Emine
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok I oktober 2007 så kom en liten ljusbrun kille med fyra vita tassar hem till mig, fyra månader gammal! :love: Imorgon fyller samma kille...
Svar
6
· Visningar
2 918
Senast: Takire
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp