Souvenir412

Han var morfar till stallets enda stickelhåriga fux, en valack jag brukade klappa på trots att han var lite halvsur. :)

Nåja, Souvenir var det. :smirk:
Levde 1960-??, var i avel 1963-66 - blev kastrerad.
Fux med stjärn och 3 vita ben, 167 cm i mankhöjd.
Född hos Folke Andersson, Marieholm. Köpt till Flyinge 1963.
Pappa till 19 ston
Tillhörde stofamilj (54)

e Biarritz 294 u Sirri II 4774 e Effendi u Confetti 3308 e Florett u Sirri 1148 e Lorius u Svea 419 e Nabob u Chloris S.S. III 292 e Hyperion u Dulcinea e Lancaster xx u Paschanna e Pascha (e Simeon II).

Man kan gå in i "Edit information" om man högerklickar(?) på "i"-knappen vid namnet. Där finns bildadressen. Lite krångligt men det går! :)

min mor har haft ett hbl sto vid namn sonett,,eller om hon stavades sonette,,
jaja. efter den hingsten för många års sen,

hennes favorithäst var det iaf.

Jodå, det går!

Gå in där du kan regigera, så ser du vilken adress bilden har. Antingen går du då in i det albumet, eller så trycker du bara på knappen längst ner add/edit information, så får du upp hela bilden!

Bilden på Souvenir är från mitt album (och den är från stamboken) så den får du gärna sno!

Inte för det spelar så stor roll men han köptes till Flyinge som föl, Jag minns honom som ganska tung

Liknande trådar

Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 355
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 020
Senast: Piaff
·
Hundavel & Ras Fast varför skulle labbe/golden korsning ge aktivare ledarhundar? Inom respektive ras finns det ju redan hundar med mycket motor. Så om...
4 5 6
Svar
106
· Visningar
3 934
Senast: mamman
·
Avel Då det finns så mycket erfarenhet här om hingstar kollar jag om ni har tips på hingst med dessa kriterier. Fux Bra exteriör Bra psyke...
2
Svar
25
· Visningar
1 380
Senast: Nikan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar