R
Rat_race
Sv: Söndergnagd bur! Hjälp!
Mina tre gerbiltjejer bor i ett akvarium (95*40*40) med ca 20-30cm tjockt lager spån (eller ja... det blir det när de har dragit ner alla toa rullar och diversekartonger "under jord" ) Dessutom brukar de få vara ute i mitt rum och skutta runt på kvällarna
Lejonflickan skrev:jo jo jo! gallerburar är kanon till gerbiler! jag har haft både plastlådor (typ mega-gabber) och stora gallerburar till mina gerbiler i 15 år och de trivs allra bäst i gallerburar helt klart! Det är inte burarna som är problemet när de gnager det är för att de får komma ut för lite. Hoppas jag inte är taskig mot trådskaparen nu, detta är mer menat till folk i allmänhet, jag vet ju inte hur du har det med dina små. Men folk tror att det är helt OK att stoppa in sina gerbiler i små plastlådor och så ska de trivas där bara för att de har toarullar att gnaga på och mycket spån att gräva i. Helt fel! Gerbiler är über-aktiva och vill kuta omkring timtals varje dag. Får de göra det i säkrat rum med många luriga ställen att leka i och långa rör att kura i, så är de helnöjda med att vistas i stor härlig gallerbur övriga delen av dygnet. Däremot i plastlåda har de tendens att bli stressade och bara gräva och gnaga hela tiden. :smirk:
Allra bäst mår de när de får vara ute nåt dygn i sträck, då är de alltid totalt orädda och tok-gosiga sen!
Mina tre gerbiltjejer bor i ett akvarium (95*40*40) med ca 20-30cm tjockt lager spån (eller ja... det blir det när de har dragit ner alla toa rullar och diversekartonger "under jord" ) Dessutom brukar de få vara ute i mitt rum och skutta runt på kvällarna