Sv: Sömnstucken häst!
Min hovslagare sömstack mitt sto i torsdags... är nu halt! och frågan är hur ja går vidare?
Hur vet du att din hovslagare sömstack din häst och om du nu med säkerhet "vet" att det är så, varför kontaktar du inte först din hovslagare och ger denne en tjans att rätta till det "misstaget" innan du ställer frågan här och i första hand tänker på att ringa Veterinären..
Veterinären har väl inte skott hästen och mig veterligt är det få hovslagare på detta forum som kan ge bättre råd "cyber" än din hovslagare som IRL skodde din häst.
Blir det problem med en skoning så är mitt tips att man
alltid först hör av sig till den som utfört detta arbete och ger den personen en tjans att rätta till det som ev. ska rättas till.
Börjar man med att ställa frågan på detta forum så slutar det endast med rena snurren av massa glada "förståsigpåare".
Får du däremot ingen hjälp eller "suport" så anser jag att det är helt rätt att i
andra hand är rätt att ställa frågan på detta forum.
Mitt tips är att man börjar i rätt ände,, har man sko/verkningsproblem så kontaktar man i första hand den som utfört detta, har man ett problem där Veterinär i första hand ska konculteras så gör man det.. Får man ingen "feed back" så är det helt ok att söka feed back (med allt vad det innebär) på detta forum..
P.S. Är nu hästen verkligen sömstucken så är det mkt viktigt att den felplacerade sömmen snarast tas bort och sömhålet deseficeraras, OMGÅENDE!!