Seabaz

Trådstartare
Nu har min hund sovit i 16,5 timme.... tycker ni jag borde väcka honom? Dags för morgonpromenad snart???

:rofl:

Sv: Sömnis

vår stiger sällan upp innan kl 13.00 om man inte draaaar upp honom. Visserligen är vår sista runda ganska sent men man får dra upp honom då med :rofl:

Jag brukar också gå ut sent men igår somna han i soffan vid 19-tiden och har sovit sedan dess... Har visserligen varit med ute hela dagen i vårvädret så inte sååå konstigt ändå :)

Annars brukar vi nog ändå gå ut någon gång mellan 21-23 sista gången och han brukar komma upp själv runt 11-tiden :)....

Min hund är också en liten sjusovare.
Sista rundan vid 23, sen sover vi fram till 7 går ut oh kissar och sedan sover han till 12.

Är oftast borta förmiddagar och det är antagligen därför han fått in den rutinen. Kommer jag hem tidigare än 12 så brukar han inte enns idag stiga upp från bädden och hälsa :p

Här är en till, stod givakt när klockan ringde vid 8, ut o kissa, in o inte äta(glömde o blöta maten igår kväll, så han fick senare), nu sover han medans jag sitter o pluggar. Ska gå ut vid 1 tiden en långrunda. Det är så skönt väder ute.

Men visst är det rätt så skönt att ha en sjusovare till hund? Vår tösabit avskyr att gå upp tidigt och ligger och drar sig så länge som möjligt, helst under täcket, man får oftast släpa henne ur sängen för att gå ut och kissa på mornarna. :D

Jo precis, men det är nog olika på sällskapshundar och brukshundar och hade detta varit första gången hade jag också undrat..

men han går inte gärna upp före 11 varje dag... :D

Fast dom veckorna jag börjar kl 7 så är jag uppe vid 5-halv sex och det lär han sig efter en-två dagar. Men då går både han och jag och lägger oss vid 19-20 på kvällen... (jag behöver minst 8h sömn för att fungera som människa ;) )

Här har jag också en sömnis :D
Jätte roligt när man ska iväg nånstans på morgonen och måste rasta hunden innan, man går in i hallen och sätter på sig skor och jacka , tar kopplet och ropar på hunden...kikar in i sovrummet, ser att hunden fortfarande ligger ner, säger "men kom igen då!", hunden sätter sig upp och man tänker "ÄNTLIGEN!", för att sedan se hunden trampa runt i en cirkel och lägga sig ner igen... alternativt så hoppar hunden ner på golvet och måste sträcka på sig sjuhundrafemtioelva gånger så det tar en evighet innan den dyker upp i hallen ;)
Stressad matte får nästan ett bryt :angel: :D

*KL*

Gud vad skönt!!
En annan har en Malle som gärna börjar sin intensiva "stirrar jag på matte så kanske hon vaknar" vid 5-tiden..och skyll på dig själv om du rör dig, andas högt eller råkar öppna ögonen.. det tar han som ett tecken på att du är vaken och påbörjar då sin morgonhälsningsritual som går ut på att misshandla en med tassar & klor & avsluta det hela med en nacksving (på sig själv) för att landa ovanpå den "lyckligt" utvalde...
*suck*

*KL*

Gud vad skönt!!
En annan har en Malle som gärna börjar sin intensiva "stirrar jag på matte så kanske hon vaknar" vid 5-tiden..och skyll på dig själv om du rör dig, andas högt eller råkar öppna ögonen.. det tar han som ett tecken på att du är vaken och påbörjar då sin morgonhälsningsritual som går ut på att misshandla en med tassar & klor & avsluta det hela med en nacksving (på sig själv) för att landa ovanpå den "lyckligt" utvalde...
*suck*

Sådär är det här också, om du suddar ut klockslaget och ändrar till den tiden du själv vill kliva upp.

Morgonhälsningsritualen är densamma. Man behöver aldrig oroa sig för att somna om. ;)

Haha, sådär är min voffsa också. På kvällarna går hon och surar om ingen vill gå och lägga sig med henne före 21, helst vill hon göra sig iordnign för natten vid 19. Sen vägrar hon röra en fena före 11.
När hon var yngre var hon med pappa på jobbet och när han skulle iväg vid 5 fick han bära 36 kg hund ner i bilen för hon tänkte då rakt inte vakna så tidigt:rofl:

Jo precis, men det är nog olika på sällskapshundar och brukshundar och hade detta varit första gången hade jag också undrat..

Du har en sån där "nakenfis" va?
Min mamma har ju en puff och vi var där i helgen och hälsade på. Loka rejsade på gräsmattan, kastade med en boll hon hittade och bjöd in puffen till lek, men puffen gick max två steg sen ställde hon sig och blängde på den konstiga saken som härjade så illa... :D Efter det krälade hon upp i mammas knä och somnade. Loka var inte så imponerad... :p

Här hemma huserar också en sjusovare, och jag skulle tro att en av dom värsta dagarna i hans liv var när matte kom hem med en hund som anser att man gärna kan kliva upp så tidigt som möjligt och allra helst vill börja leka en sekund efter att han slagit upp ögonen. Min andra hund vill varken leka eller kliva upp före tolv, och kliver jag upp tidigt på morgonen så har jag en hund som springer omkring och lattjar och en hund som ligger och surar under täcket i sängen. ;) :p :D

haha typiskt nakenfisfasoner! Leka med boll? Leka med annan hund?? Mamma är bäst! Särskilt om hon sitter i solen med knäet fritt!

Skönt att veta att Nikki inte är onormal :rofl: Hon har totalt anpassat sig efter våra vanor = gå upp så sent som möjligt :p Om man inte tvingar ut henne på morgonen så sover hon så gott till 12, sen går hon ner till soffan/någon annans säng och lägger sig. Eller vid närmare eftertanke så gör hon det om man tvingat upp henne på morgonpromenad också. En typisk dag går hon kissrunda kl 7, och sen får man sparka upp henne 11-12 för långpromenad.

Sen blir hon desto mer aktiv på eftermiddag/kvällen - då ska hon aktiveras hela tiden, av alla i familjen helst, och så lägger hon sig och sover igen vid 21-22. Lite konstig dagsrytm kanske..

Min hund går upp när jag går upp, kvittar om min man går upp tidigare - vovven ligger kvar brevid sängen på min sida! När jag vaknat så går han med ner och jag brukar släppa ut honom i trädgården ganska direkt. Vilken tid detta inträffar kvittar, om det är 05.00 eller 11.00 spelar ingen roll. Är det sen fint väder (och jag är ledig) så ligger han gärna i bilen med bagageluckan öppen eller på gårdsplanen heeela dagen! Han kommer inte in föränn man i princip får släpa in honom för att det börjar bli mörkt..

Blir han RIKTIGT kissinödig (och då menar jag RIKTIGT kissinödig) så kör han stirra-på-matte-tills-hon-vaknar... Blev lagom skräckslagen första gången han gjorde så..Då hade jag somnat på soffan på kvällen och vaknade någon gång på morgonkvisten och öppnar ögonen för att stirra rakt in i ett schäfertryne 2mm från ansiktet. Herregud vad jag vaknade fort!

Oj,att de sover så länge.....Vi har ju lite konstiga tider hemma då sambon går upp 03.30 och jag jobbar natt(ca två nätter i veckan)så jag brukar ställa klockan på halv sju varje morgon för att hundarna inte ska få vänta för länge.Menar ni att jag gjort detta i onödan om de kan hålla sig så länge?????(jag som är så jäkla morgontrött igentligen:rofl:)

Liknande trådar

Hundhälsa Skulle vilja ha lite råd. Ascot kräktes i förgår morse: först lite direkt på morgonen och sen efter att han hade fått frukost. Efter...
Svar
10
· Visningar
973
Övr. Hund Min hund är besatt av att ta mina vantar eller min mössa när jag kommer hem efter att ha varit någonstans utan hunden. Får hon inte det...
Svar
4
· Visningar
434
Senast: KesoNeso
·
Övr. Hund Vi har fyra hundar i familjen. Två lite äldre, små herrar (en papillon och en blandras), och två unga retrieverherrar (en på snart två...
2
Svar
26
· Visningar
2 054
Senast: MML
·
Övr. Hund Hej, Vill kanske mest skriva av mig eller få lite tips kanske! Min kille är snart 1 år. Jag tycker vi har god kommunikation för det...
Svar
9
· Visningar
1 026
Senast: inverterad
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • ”Hund” 2005-2010
  • Kattbilder #10