Sommartävlingstråd

Tulip

Trådstartare
Ny årstid nya tävlingar. Fyll på när ni varit ute och tävlat. Snart kan jag vara med också, efter skada i höstas och en vår full med jobb ska jag förhoppningsvis iväg den 15.

Sv: Sommartävlingstråd

Tänkte inte på att det var ny månad så lägger in resultat här ist:).

Debut på riktig tävling och rakt ut på ett regionalt/nationellt meeting där i princip hela startfältet är etablerade i msv:p. 60% i L:A3 och jag är supernöjd med min fantastiska ponny:love:!

Film från ritten

Lite bilder från framridningen:
960204_10200625280346350_39304316_n.jpg

947307_10200625281106369_994932102_n.jpg

970694_10200625281226372_2010880845_n.jpg

969536_10200625279746335_80884327_n.jpg
[/QUOTE]

Ni är superfina!!! Måste vara jättekul att lyckas så bra i debuten och bland stora hästar!

Anyo: Ser ju himla avspännt och trevligt ut! Härlig takt!

Ja hon har fått betydligt mycket bättre takt i sin trav , för att inte tala om längningarna. Hon har varit som en tusenfoting. De är ju inte "bra" än men Bättre :D. Det känns äntligen som om all träning ger reslutat tillslut :)
Dommaren tyckte dock att hon för dagen var för spänd i sin överlinje.

Duktiga!!

KL

I helgen har jag och prinsen gjort våra två sista starter för vårterminen.

I lördags var vi iväg till Roslagen för att rida final i allsvenskan div. II. LA:4. Precis när vi skulle lasta hemma får vi reda på att vår förstaryttare fått 59%, började ju kännas som att detta blir svårt men tänker att med två bra resultat KAN det ju gå bra ändå! Väl framme är det dags för vår andreryttare och hon får en del missar, slutar på 61%. Nu börjar det kännas lite lönlöst...speciellt då regnet börjat ösa ner, framridning och tävling utomhus...

Men vi lastar ur och börjar rida. Lagom tills att jag ska in på banan börjar det även blixtra och åska frekvent samtidigt som regnet står som spön i backen. Härligt! ;) Min tappra lilla häst litar fullt på mig och går bättre på banan än på länge! Så lyhörd och följsam, fina prinsen!
Domarna är lite ojämna på oss, får 67,195%, 68,902% och 63,780% vilket blev 66,626% som faktiskt räckte till en andraplacering individuellt! Laget kommer sexa av 12 lag.
Efter ritten fortsatte åskvädret och jag ville snabbt ha in honom i trailern. Efter det kommer mer skyfall och HAGEL! Lilla häst LIVRÄDD i transporten, det smattrar ju något kopiöst!!! Får tvångshålla honom i grimman och trycka i honom massa krafft som han faktiskt äter. Trodde vår sista stund var kommen...Men sen avtog det och vi kunde ta oss hem. Höll på att börja grina när vi lastat ur hemma och han står på fast mark, hel och välbehållen. Mer kär än någonsin! :love:

Igår var vi sen till Sorunda för att rida MSV C:2. Läste på startlistan att de varnar för sin tunga bana pga. allt regn. Jippie! Prinsen hatar tungt...manfall i klassen förstås.

Superfin på framridningen, men sen ut i gyttjan tappar vi förstås mycket. Han gör ändå allting, klafsar genom pölar och kämpar fram i leran, ännu mer kär! :love: Får 64,0% för en hyffsat jämn ritt utan missar, men absolut inte mer heller. Hamnar precis utanför placering med 0,5 poäng....morr! Men superfin var han iaf och ställer upp om och om igen!

Nu är det inga mer tävlingar och till midsommar blir det mer än välförtjänt bete! :D

Va obehagligt med hagelstorm :crazy:

Vi har varit ute pa traningstavling, men vi kanske far skriva i den har traden anda?

Forst fick vi en lektion av en domare, och sen red vi igenom ett LB program.
Vi fick 65.77% vilket ar varat basta i LB hitills, trots att jag red ganska daligt och slarvigt. Men vi fick inga storre missar egentligen. Kul att kanna att det finns mer att hamta bara jag skarper mig.

I slutet av dagen registrerade vi oss med British Dressage sa nu kan vi borja tavla pa riktigt och kvala till storre tavlingar om vi har tur.
13+-+5

13+-+1

13+-+2

13+-+4

Kl
Så bra det går för alla :)
Fick några bilder av en kompis på mig och mannen i lördags.
Har varit ute i lite lätta klasser och tagit med oss några rosetter.. nu är lagomgångarna klara för i år så vi ska försöka satsa mot start i la:3 i höst.

972073_320633118068879_852164356_n.jpg

943738_320633231402201_984934086_n.jpg

5233_320632828068908_1496715031_n.jpg

Jisses vad snygg han är!

+tack alla! Jag är fortfarande tramsigt glad och ska försöka ladda om till söndagens tävling i samma program:).

Tack! Han är, ja och sambon förstås, det finaste jag vet :love:
Han är så snäll och vänlig min kille.

Roligt att ni kommit ut och har startat säsongen så fint! Men herregud vad stooor banan såg ut med en liten ponny, jag som inte är så bekant med den nya A3.an tyckte att programmet verkade hiskeligt långt! Men fina är ni och det är bara att fortsätta i samma anda! :)

LadyLusifer; Han är oerhört vacker din kille!! :d

Så fina ni är!

Vi gjorde våran första, och tyvärr sista tävling härom veckan. Första gången någonsin för båda häst och ryttare. En lokal LB, väldigt blygsamma procent (55,6%), men vi hade en himla massa missar, så det var verkligen rättvist.
359e0lz.jpg

Svårt att tro att det där är en ridskolehäst! Gissar att det är från tävlingen med den tunga banan...?

Verkligen hemsk bana! Min lilla ponny hade inte orkat trava ett varv på fyrkanten där:p.

Haha stackars liten, hoppas hon slipper uppleva det! Efter ritten var alla benen svarta upp till knäna, tom. Schabraket vart fullt med svarta prickar!!

*KL*

Debuten är avklarad! :D
Inte de bästa förutsättningaran eftersom jag fick ryggskott i måndags men jag trotsade smärtan i går och åkte ändå! :) Första klassen var han liiivrädd för transporten där dommaren satt så vi kunde knappt ta oss förbi, eftersom att jag anade att det skulle bli så hade jag anmält oss till två klasser ( båda LB:1) och startade även denna med betydligt mer avslappnad häst om än fortfarande livrädd uppe vid domaren men höll sig mestadels på mattan iaf :D
Resulterade i 60,157 % och jag känner mig jättenöjd ! :)

dressyr7b1.jpg

dressyr5b.jpg

Liknande trådar

Dressyr Hej! Nu när tävlingarna drar igång tillkommer också arbetet med att vara funktionär. Jag ska vara speaker men det var ett par år sedan...
Svar
16
· Visningar
1 902
Senast: settis
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 168
Senast: Lady_S
·
Ekonomi & Juridik är det nån som vet hur detta funkar? Jag har en uppfödning som blev T-märkt och såld som avelssto - nu har hon sålts två gånger till och...
Svar
16
· Visningar
2 729
Senast: MalanMjöl
·
Juridik & Ekonomi Står i funderingar på att sälja, men kommer få en vinst på ca 1 200 000kr, vilket gör att jag måste betala ca 180.000kr i skatt efter...
Svar
11
· Visningar
1 045
Senast: Presto
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Vad gör vi? Del CCV
  • Hiss och diss del 5
  • Träning och hälsa del 12

Hund, Katt, Andra Djur