Sv: Sommartävlingstråd
Duktiga!!
KL
I helgen har jag och prinsen gjort våra två sista starter för vårterminen.
I lördags var vi iväg till Roslagen för att rida final i allsvenskan div. II. LA:4. Precis när vi skulle lasta hemma får vi reda på att vår förstaryttare fått 59%, började ju kännas som att detta blir svårt men tänker att med två bra resultat KAN det ju gå bra ändå! Väl framme är det dags för vår andreryttare och hon får en del missar, slutar på 61%. Nu börjar det kännas lite lönlöst...speciellt då regnet börjat ösa ner, framridning och tävling utomhus...
Men vi lastar ur och börjar rida. Lagom tills att jag ska in på banan börjar det även blixtra och åska frekvent samtidigt som regnet står som spön i backen. Härligt!
Min tappra lilla häst litar fullt på mig och går bättre på banan än på länge! Så lyhörd och följsam, fina prinsen!
Domarna är lite ojämna på oss, får 67,195%, 68,902% och 63,780% vilket blev 66,626% som faktiskt räckte till en andraplacering individuellt! Laget kommer sexa av 12 lag.
Efter ritten fortsatte åskvädret och jag ville snabbt ha in honom i trailern. Efter det kommer mer skyfall och HAGEL! Lilla häst LIVRÄDD i transporten, det smattrar ju något kopiöst!!! Får tvångshålla honom i grimman och trycka i honom massa krafft som han faktiskt äter. Trodde vår sista stund var kommen...Men sen avtog det och vi kunde ta oss hem. Höll på att börja grina när vi lastat ur hemma och han står på fast mark, hel och välbehållen. Mer kär än någonsin!
Igår var vi sen till Sorunda för att rida MSV C:2. Läste på startlistan att de varnar för sin tunga bana pga. allt regn. Jippie! Prinsen hatar tungt...manfall i klassen förstås.
Superfin på framridningen, men sen ut i gyttjan tappar vi förstås mycket. Han gör ändå allting, klafsar genom pölar och kämpar fram i leran, ännu mer kär!
Får 64,0% för en hyffsat jämn ritt utan missar, men absolut inte mer heller. Hamnar precis utanför placering med 0,5 poäng....morr! Men superfin var han iaf och ställer upp om och om igen!
Nu är det inga mer tävlingar och till midsommar blir det mer än välförtjänt bete!