Sommarpremiering 2010

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare NAndersson
  • Startdatum Startdatum
N

NAndersson

Är det någon som anmält sig till sommarpremieringarna i Västra Götaland?
Vad har ni för hästar (ras,ålder,kön) och vart ska ni visa dem?

Sv: Sommarpremiering 2010

Har tänkt att visa min 2-åring i Dingle. Har dock inte anmält än, kan inte hitta vart man skall göra det?

Har tänkt att visa min 2-åring i Dingle. Har dock inte anmält än, kan inte hitta vart man skall göra det?

Hittar inte heller hur man gör (om man inte bor i Skåne), men hittade detta på http://www.svehast.se/sh/doc/1045.asp , du kanske kan ringa Ulla Josefsson och höra ?

Dingle 2010-08-08, Alla raser Domare: Morgan Johnsson
Ansvarig:Ulla Josefsson 0512-927 41

Vad är det för häst du ska visa?

mm, det har jag också hittat, på SH:s sida finns också anmälan via nätet, men jag kan inte välja Dingle som alternativ? :confused:

Har tänkt visa mitt welshsto e. Lillemons Lightning- Simberg Spinner - Örnäs Sun Boy
Visade henne på utställning förra året men i år hittar jag ingen på lagom avstånd så jag tänkte ta och visa henne på premiering istället, bra miljöträning samtidigt som man har ett mål med det hela.

Skulle kanske ha visat min vela med, för se hur jag gör.. Vet inte när anmälningstiden går ut heller.
Dingle är ju nära och kanske skulle göra gott för min att lämna hemmet för 1:a gången en stund.

Är det försent då med andra ord? :(
Innan har jag aldrig hittat anmälningsdatum dit så jag tänkte att då är det väl gott om tid. Fan också rent ut sagt! Finns det inget datum då man kan efteranmäla?

Jag har aldrig ställt ut häst förut. Men nu är jag intresserad av testa på att få en bedömning av mitt arabsto. Går hon under kategorin ponny? och då alla raser? Hon har även ett föl vid sida e.Quarter som nu är 11 veckor gammal. Kan man ställa ut den i år?Eller går det inte när den inte är renrasig och föl?

en helt ovetande CL

Båda mina ska visas i Henån!:)

Kärras Nimbus, 2 årig Haflinger hingst.
Visad på sommarpremieringen förra året och fick då 8-7-8-8-7=38p klass I
maj%2010%20182.jpg

Nallebo sivert, 2 årig Shettis hingst.
maj%2010%20126.jpg

maj%2010%20115.jpg

Utställning o premiering är inte samma sak. det anordnas utställningar lite var stanns, gå in på arabhästföreningens hemsida o titta var det finns utställningar, de går att visa renrasiga araber på dessa.

Utställning=skönhetstävling, premiering=avelsvärdering om man översätter det på ett ungefär

Jag hann få in min anmälan i sista stund. Konstigt att anmälningstiden går ut så tidigt. Men ni som har missat kan väl ringa och höra om det inte går att efteranmäla?
Jag ska visa mitt tre-åriga connemarasto på Uddetorp.

Jag hann få in min anmälan i sista stund. Konstigt att anmälningstiden går ut så tidigt. Men ni som har missat kan väl ringa och höra om det inte går att efteranmäla?
Jag ska visa mitt tre-åriga connemarasto på Uddetorp.

Jo, jag tänkte ta och ringa och fråga, får man ett nej så får man. Kanske borde göra det på en gång!

Jag tycker också att det var lite väl tidigt anmälningstiden gick ut, men det är väl mycket att ordna med kanske?

Ringde just och frågade, det gick bra att efteranmäla fortfarande! Nu blev jag glad! :D
Man skickar in blanketten som vanligt.

Som Dagolina, ska jag visa mitt Sv. Ridponnysto i Tvååker. Dock ett år yngre, alltså 2 åring :D

Till andra som missat anmälningstiden (som jag håller med om är tidig), så har ju dem flesta efteranmälan ett tag. Sen finns det ju också så kallade uppsamlingsheat på vissa ställen, t.ex Åstorp.

golden_tinka

Vad är det för stam på din Haflinger?
Jag höll på med Haflinger för ett par år sedan och födde även upp en del...

Men jag har nu bytt till nordsvensk, en valack är ju inget för avelsintresserade men det blev det ändå. Det är kul att premiera honom ändå, det är ju av betydelse för modern.

Jag ska visa min i Svenljunga 29/7.

Det finns ett uppsamlingsheat i Skara (har jag för mig), i slutet av augusti. Men det står i länken som jag postade.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Hästnyheter Den stoppade skyddsjakten på den ponnydräpande vargen i Västra Götaland skapar oro bland hästägare. Allan Grimling utanför Falköping har...
Svar
0
· Visningar
242
Senast: Gunnar
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 388
Senast: Freazer
·
Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 051
Senast: Piaff
·
  • Låst
Hundavel & Ras Hej, Vår renrasiga Bichon Frise börjar snart löpa- Mars/April och söker efter en frisk hane i liknande ras(helst samma). Vi bor i Skåne...
Svar
9
· Visningar
990
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka