Sommarmatte/sommarprogrammering inf. universitet, bra/dåligt?

As_Vegas

Trådstartare
Ni som går på universitetet och fick erbjudande om att gå sommarmatte och sommarprogrammering sommaren innan ni började er utbildning, är det värt det?
Ni som gjort det, hur mycket nytta hade ni av det?
Ni som inte gjort det, märkte ni att någon annan i klassen som gått någon av kurserna hade en fördel i något läge?
 
Sv: Sommarmatte/sommarprogrammering inf. universitet, bra/dåligt?

Vi fick läsa en snabbkurs precis i början av utbildningen, som repeterade rätt mycket matte från gymnasiet. Jag tyckte den var riktigt riktigt bra! Det var tydligen exakt samma material som sommarmattemänniskorna hade haft under sommaren, så de blev lite besvikna.

Jag tyckte i alla fall att kursen var bra! :)
 
Sv: Sommarmatte/sommarprogrammering inf. universitet, bra/dåligt?

Jag har anmält mig till ingenjörsutbildning till hösten och fick mejl nu i veckan där det stod om sommarmatte och sommarprogrammering och jag har anmält mig till sommarprogrammering, matten iaf Kurstyp B som jag var intresserad av står att anmälan är stängd, på antagning.se...
 
Sv: Sommarmatte/sommarprogrammering inf. universitet, bra/dåligt?

Jag läste en snabbmatte kurs på 1,5 hp, 1 vecka innan skolstart. Väldigt värt för mig som inte hade pluggat på flera år... :)
 
Sv: Sommarmatte/sommarprogrammering inf. universitet, bra/dåligt?

Jag läste sommarprogrammeringen för att fräscha upp kunskaperna inom ämnet. Den var dock väldigt lätt för mig som programmerat mycket innan. Men jag tror att man får ut en hel del av den om man inte är van eller inte har programmerat på länge :)
 
Sv: Sommarmatte/sommarprogrammering inf. universitet, bra/dåligt?

Jag började läsa den sommarkursen, typ 2-3 veckor innan skolan började, men han inte klart. :p Men nån slags repetition blir det ju.
Vi hade även matte repetition första två veckorna på universitetet med den boken vi sen hade i första mattekursen.
Sen att den "läraren" vi hade då (var en äldre elev på skolan) var helt opedagogisk och allmänt nedlåtande om man inte kunde nåt, är väl en annan femma.

Om du inte har jätte lätt för matte, kan det nog vara smart att repetera innan. Du kommer märka att matte på universitetetsnivå är nåt helt annat än på gymnasienivå!
 

Liknande trådar

Skola & Jobb Hur kan man förklara en lucka i CV:et utan att behöva gå in på orsaken bakom? Vilka typer av tjänster är aktuella att söka när man...
Svar
15
· Visningar
860
Senast: Squie
·
Skola & Jobb Som rubriken lyder - hur är kulturen angående AW på er arbetsplats? Har ni det? "Måste" man gå med på det? Om ni har det - går alla...
6 7 8
Svar
147
· Visningar
5 116
Senast: Masqueradee
·
Skola & Jobb Någon som är mer insatt än vad jag är nu för tiden? Om det är ok för PA att jobba dygn, och om det får fortsätta vara ok? Jag har i...
Svar
8
· Visningar
844
Senast: Stekspaden
·
Skola & Jobb Dramatisk rubrik men det är så det känns :cry: Är inne i en djup kris och det känns som att jag håller på att förlora fotfästet. Jag...
Svar
3
· Visningar
1 207

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp