Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

Jag fick Citadon den natten. Det hjälpte mig att slappna av så jag kunde sova. Nu äter jag panodil bara...
Inatt har jag fått ett halvt apotek med näsdroppar, hostmedicin och nästan varit dräglig... Tyvärr fick männsikan jag bodde ihop med värkar kl 12 i natt så det har jag varit med på till kl 6.... Kul för henne... fast hon var bara i 33+3 så hon var nog inte lika glad.
Ännu mer avundsjuk... :(

Ännu sämre värden idag så doktorn ska väl bestämma hur vi gör nu vid ronden. Håller tummarna kan jag säga. Börjat få klåda i händer och under fötter me nu så levern börjar nog ta stryk verkar det som. Extra många rör blod tog de iaf i morse...

Fast jag kan säga att efter att ha legat brevid en människa med förvärkar är jag inte jättesugen på att föda barn...

Stackare, har de inget ensamrum att lägga dig i?

Du måste ju verkligen vara helt slut i kroppen, så önskar dig styrka att orka en förlossning och att det blir snart.

Åh hoppas att du blir igångsatt och slipper eländet så snabbt som det bara går. Jag vet att det bästa för bebis är att ligga kvar i magen så länge som möjligt men någon gräns måste det finnas. Mår mamman så dåligt kan det ju i längden inte vara det bästa hela tiden.

Min syrra fick ligga med havandeskapsförgiftning så länge att mamma trodde hon skulle stryka med. Allt för bebisens skull. :( Men inte är det roligt...

Men fy din stackare! Jag hoppas också att du blir igångsatt även om förhandsvisningen med grannen inte var så rolig...

Jag känner mig faktiskt överlag mycket bättre i både kropp och själ just nu. Mina fogar är betydligt bättre, jag är mer rörlig och piggare, sover dessutom bättre på nätterna. Lyckades raka benen i morse, inget jättenogrannt, men ändå, det gjorde mig glad att jag fixade att få till det :) Jag ska ta och färga mina ljuuuusa ögonbryn och fransar jag med. Funderar på om jag ska göra det hemma eller gå till salong... Bebis är fö väldigt aktiv i magen nu, tycker att hon är vaken och bökar nästan hela dagarna.

Är så fascinerad av att ni orkar hålla på - visste inte ens att det var så många som fixade bikinilinjen utanför bikinisäsongen, och raka benen när man ändå ser ut som en överviktig flodhäst och går i långbyxor?? :D

Jag fick Citadon den natten. Det hjälpte mig att slappna av så jag kunde sova. Nu äter jag panodil bara....

Oj, bara panodil när du har så ont, du kan inte få dexofen också? Två panodil och en dexofen, så tar man udden av det värsta och kan vila.

Men de kanske inte vill ge dexofen så nära inpå förlossningen, iom att det är ett morfinpreparat? Annars är de väldigt bra, tycker jag.

Hehe, det är väl härligt att kunna fascineras? Jag går iof inte runt i långbyxor utan kjol/klänning nu när det är så varmt, därför vill jag ha mina ben i någorlunda skick ;)

Jag går i blandat långbrallor och kortare varianter :) Men jag rakar benen, under armarna och bikinilinjen året om. Jag tycker att det känns fräscht att inte ha massa hår som inte ser så snyggt ut (enligt mig på mig). Dessutom älskar jag känslan av nyrakade ben mot långbyxor. Supernajs!

Däremot var det som sagt första gången jag färgade ögonfransarna, men definitivt inte sista! Så skönt att inte "behöva" kladda med mascara :)

Nej, det är superskönt att inte hålla på att kladda med mascara, det håller jag med om! Jag löser det enkelt genom att inte sminka mig, supersmidigt!

Detta att det skulle vara ofräscht med hår på kroppen har jag aldrig riktigt begripit mig på, så länge man inte är smutsig och luktar illa.

Men to each his own, så klart, är bara väldigt tacksam över att slippa hålla på och fixa med smink och rakhyvlar till vardags.

Man är nog lite olika håriga också. Eller som jag, mörkt hår och vit hud. Det syns betydligt mer än ljust tunt hår. Min lillasyster är mycket lurvigare än mig, men hon har så ljust hår att man aldrig ens tänker på det.

Så är det säkert, jag har ganska tunt hår som snabbt bleks av solen. Men på vintern när man ändå inte visar sig barbent skulle jag nog inte raka mig oavsett, det finns roligare saker att pyssla med än rakning, tycker jag. Och nu när jag har så mycket sår på benen så vore det rena blodbadet att försöka raka sig - benen ser dessutom så eländiga ut att lite hår varken gör till eller från.

Ett hett tips är väl annars att skippa vaxning och färgning, och gå direkt till att sluta tänka på det. Billigare och mindre smärtsamt!:D

Ja det vore kanske enklast att skippa allt, men jag tycker det är så skönt att pyssla om mig och sånt. Fast är inte så värst utseendefixerad ändå, lovar :)

Däremot var det som sagt första gången jag färgade ögonfransarna, men definitivt inte sista! Så skönt att inte "behöva" kladda med mascara :)

Att färga på salong är dessutom ganska avslappnande, ligga och bli fin liksom :) Och att kunna bada och sola och behålla fransarna svarta är också supernajs.
Jag har turen att mina systrar båda jobbar som hudterapeuter, så betalar inte så värst mycket, annar hade jag inte gjort det så värst ofta tror jag.

TAck för era ord o stöd allihopa :)

Det funkar faktiskt jättebra med värmekuddar också. I tisdags gick jag hela dagen med en "vattenblåsa" och hästens maggjord :)

Är igångsatt nu- så imorgon kväll vet jag antagligen vad smärta är.....:eek:

Tänk att man är 3 i familjen nästa gång man sätter sig i bilen... Skum känsla som man trodde att man bearbetat... Hihihi

Härligt! När jag gjorde nu så bjöd min hudterapeut på det, så det blev inte så dyrt för mig heller. Och det var dessutom en gudomlig ansiktsbehandling på 1,5 h som jag gjorde (och då iofs betalade för...) Får se när man unnar sig det nästa gång :)

Jag hade tänkt göra mig vacker... Slänga in en toning- färga ögonbrynen och så...
Att det dessutom skulle ha varit fint väder i hela maj och jag skulle vara naturligt fräsch av solen....

hihihi

Åh, så spännande! Och vad skönt att det äntligen blev av. Jag förstår precis vad du menar, känns skitskumt att snart vara 3 i familjen - som det känns nu när jag tänker på det så har jag nog inte alls förberett mig under alla dessa månader.

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka