Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

FAst ekonomin är det minsta bekymret i detta läget. Vi MÅSTE inte ha min lön i 2 månader- det är ju skönt det :)
Jag vill ju bara inte ge upp ännu- jag vill jobba. men jag vill orka med mer hemma också.
Kanske blir det bättre när man vet att det inte är farligt att få ut Räkan :)
JAg är absolut helt ok att hålla igång ca 10 h om dagen- inga problem så men jag vill för mycket :)
Och får dåligt samvete om jag skulle bli en samhällsparasit...

Skönt att ekonomin inte är något bekymmer, då får du nog försöka se till ditt eget välmående och känna efter hur mycket du klarar av att jobba.

*kl*

81 dagar kvar, eller allt från 9-11 veckor om han tänker hålla sig inom ramarna för "det normala". Var och tittade ut en barnvagn idag, en Teutonia Fun blir det med största sannolikhet. Ska jämföra lite priser och klura ut alla tillval innan vi beställer. Får se om vi hinner få vagnen innan vi får ungen..

Ja, vi ligger ju rätt lika, jag har 78 dagar kvar :D Jag tror fröken kommer på midsommar jag, men vi får väl se!

Kul att kika på vagn, vi fick min systers vagn så vi har inte behövt välja. Sen kanske det blir så att vi ändå vill ha något annat, men det får bli en senare fråga isf.

och jag har 58 dagar kvar =D. Hade gärna fått vara 28 med, hihihi

BM imorgon. Men vi ska nog inte gå igenom ngt speciellt...
Har fått hem lapp om föräldraträffar- ska ni andra gå på det?
Känner inte att det är så viktigt att man tar ledigt från jobb för det- eller har jag fel?

Skulle väl inte förvåna om det blir på självaste midsommarafton, men huvudsaken är att han håller sig inne såpass länge att hästarna hinner släppas på bete! Vi "här uppe" har ju en kortare och senare säsong, så brukar bli släpp först en eller ett par veckor in i juni.

Vad skönt att ärva vagn och slippa fundera - och spendera. Det är inte bara en djungel, utan dyyyrt också. Särskilt med alla tillval som kommer till, som myggnät och liggdel.. Fast faktiskt så var det himla stor skillnad på vagn och vagn, så att välja själv ger ju möjlighet att få en som passar just en själv. Jag upplevde tex Emmaljungorna (iaf de modeller som fanns i de butiker vi var) som stora och otympliga. Sambon gillade inte Briomodellernas förlängningssystem av handtagen. Men Teutonian gillade vi båda :laugh:

Vi hade första träffen förra veckan - och fick kallelse två dagar innan :crazy: Dessutom ligger alla träffar på arbetstid, inte så praktiskt. Tät intervall var det också, ca 1 ggn/vecka. Lägg till träffar hos BM så får man snart inte göra annat än springa på MVC. Vi missade första träffen i och med det korta varslet, ska försöka gå nu på onsdag och se om det är något att hänga i påskriset.

Ja, vi ska gå på föräldraträffar. Vi hade sån tur att vår MVC hade träffarna från kl 16, tre måndagar i rad med start nästa vecka vilket betyder att det passar bra med våra jobb. Jag hoppas att det blir givande men är alltid lite skeptisk ;) På onsdag ska vi iaf på föreläsning på förlossningen, får se hur det är.

Modett, ja jag tycker själv att det är rätt skönt att slippa gå in i barnvagnsdjungeln. Vi har fått en Emmaljunga och den är rätt stor och otymplig, men förhoppningsvis kommer den att funka bra iaf. Och skulle den inte göra det av någon anledning får vi ju köpa en annan då. Skönt att ni kunde enas om vagn, det är nog inte alltid helt lätt det heller... Vi har nu alla stora saker som då barnvagn, skötbord och spjälsäng. Det känns rätt skönt, men det är en del kvar att inhandla framöver, som lakan och allt "småkrafs" man kan behöva. Kläder har jag fått i massor så det finns nog så vi klarar oss tror jag.

Det är perfekt att få en förstavagn! Då har ni chans att känna in den och fundera på vad ni vill ha. Det är stor skillnad att testa i butik och sen att faktiskt köra runt barn i den! Vi får vår tredje vagn om ca 1 månad. Jag skulle helst vilja ha den nu... Vi har införskaffat en syskonvagn då...

Ja det känns kanon att inte behöva välja utan att riktigt veta vad våra och bebis behov egentligen är. Förhoppningsvis funkar den bra för oss, men det återstår att se.

Vi ska också på föräldraträffar. Har två stycken träffar á tre timmar. Båda dagarna är på arbetstid. Dock berättade min chef förra veckan att man får det som betald ledighet här hos oss :banana: Så då behöver jag inte ha dåligt samvete för att jobba in timmarna sen. Förutom dessa två tillfällen kan man välja till en profylaxkurs som är på kvällstid att komplettera med. Det ska vi också göra.

Våra är på fred fm mellan 10-12. Det är nog inte meningen att man ska jobba. Har jag tur är sambon hemkommen från sina veckojobb då... Han får hellre spara på injobbade fredagar tills Räkelina kommit ut :)

Min kompis sa att de inte pratade om så viktiga saker ändå- fast det hade säkert varit trevligt att höra de andras gravidhistorier- men jag klarar mig... BUKE finns ju ;)

Känner mig helt slut. Har varit halv förkyld hela helgen men i dag har jag extremt ont i halsen och hade en vilopuls på 84 när jag vaknade i morse. Jag hör min egen puls i vänstra örat hela tiden, märklig känsla. Har sovit dåligt 2 sista veckorna, och börjat vänja mig med att sova max 2 timmar i sträck. :grin: Måste få gnälla lite......Tur at det stod ett påskägg på mitt bord när jag kom till jobbet i morse, som jag redan har ätit upp halva av....

Tur att du fick lite tröst av påskägget iaf. Jag hade inte haft något emot lite godis såhär på morronkvisten. Jobbigt att du varit sjuk hela ledigheten. Men nästa lite längre ledighet är ju om en månad :) Något att se fram emot!

I början på graviditen kunde jag inte äta godis, tyckte det var vidrigt. Tyckte det var en mkt bra egenskap som jag gärna skulle behållit, men som tyvärr gått över.....
Jag har ju tyvärr förra veckan fått veta att mitt 3 åriga sto är dräktigt, pga en tjuvbetäckning förra våren. Verkligen ingenting som känns vidare kul nu. Beräknad fölning är om ca 2 veckor, så snart måste jag nog ta lite ledig och börja vaka henne om nätterna...

Huddinge har det varje onsdag kväll kl 18-20 :)

Charlotte1975, jag kunde inte heller äta något onyttigt i början, men det gick över även för mig... Hoppas att fölningen går bra för ditt lilla sto, trots att omständigheterna hade kunnat vara betydligt bättre.

Oj, var hon dräktig? Vilken otur :( Hoppas allt går bra er iaf. Hur löser man en sån här situation med berörda på betet förra året? Är lite nyfiken, för du har ju inte direkt planerat att bli med föl? Det måste väl vara deras ansvar?

Jag vet faktiskt inte hur vi ska göra med ansvar..... De har erbjudit sig att ta hand om fölet, men det är ju ändå hos mig som allt ansvar ligger nu och fram till att fölet är minst 6 månader. Det är jag som måste ta hand om fölning, stallplats för sto och föl plus senare bete, veterinärerna, registreringar osv. Inte riktigt vad jag önskade mig nu som gravid, att det helt plötsligt kommer en häst till. Att sen ge dem fölet känns som en ren vinst för dem, och en stor förlust affär för mig, Orkar inte lägga energi på ansvars frågan och kostnaderna just nu. Hoppas bara att det går bra med fölningen, så får vi lösa det sen….

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka