Sv: Sommarmammor 2010
Just för tillfället känner jag mig faktiskt lite lite gladare... Åkte förbi stallet och skulle egentligen bara klä av totto lite vinterpäls. Men så var det massa folk kvar och jag fick en idé att löshoppa honom om de ville hjälpa mig, vilket de gjorde. Hästis blev helt überhappy!!! Dels hoppade han riktigt riktigt bra och dels showade han runt som värsta hingsten. Han blir ganska maffig när han spänner upp sig sådär
Men det som var skönast var att han kändes glad och pigg. Och mysig! Åhhh, jag äääälskar verkligen min häst!
Det blev enklare att tänka att det "bara" är två månader kvar nu. Och förhoppningsvis inte mer än 4-5 månader innan jag kan börja rida och träna igen. OCH hoppa!!! Guuuuu, vad jag längtar!
Pratade lite med sambo innan idag också och han är verkligen helt underbar. Han gör/säger allt för att jag ska må bättre och sluta oroa mig för framtiden. Mest är jag orolig för hur jag ska ha råd å ha hästis under mammaledigheten, men också hur jag ska ha tid å ha häst med träning å sånt, heltidsjobb och barn... Vill verkligen verkligen att det ska gå... Kan inte riktigt rå för att jag inte kan sluta fundera på hur det ska funka rent praktiskt... Men men, ska försöka vara här och nu.. Och njuta av att vara gravid (haha, hur man nu gör det...)
Var iaf på påsklunch idag och fick en kasse kläder i strl 50. Skönt, då behöver jag inte fundera mer på kläder till lilltjejen
Ska försöka vara mindre deppig... Känns skönt att det inte är så himla länge till att jobba. Börjar ta ut föräldraledighet 17 maj, precis innan pingst, så jag jobbar sista dagen 12 maj. Idag är det prick åtta veckor till BF. Min barnmorska föreslog faktiskt att få mig sjukskriven, pga min trötthet... Men jag avböjde. Jag har väldigt fritt jobb och kan lägga timmar lite här och där, så jag vill helst fortsätta få full lön tills jag går hem
Allt för att kunna ha kvar älsklingshästen!