Sommarmammor 2010

Sv: Sommarmammor 2010

:bow:

Håller med dig! Guuu vad jag ska soooova! Sen ska jag köra Cos på träning på fredag eftermiddag. Ha stallet på lördag förmiddag. Familjemys med svärfamiljen på påskafton. Mysa med hästis på söndag och åka på tävling och filma kompis på måndag. Men inget av detta (förutom stallet på lördag) ska göras utan att jag har fått sooooooova på morgonen! :) Ska bli sååå skönt!

Lite tragiskt att man kan längta till att få sova så mkt. Ser fram emot att få sova i bilen ner till Skåne i EM…. Har precis ätit påsk-buffe och är i något slags mat-koma nu.

ähhhh.... jag ska jobba fre- lör- sön 7-16... Sen ev måndag med men då har jag iaf sovmorgon till 9.
Fast jag är ledig imorgon iaf :)
o nästa torsdag me...

Förresten- var på återbesök igår- de misstänker gallgångsspasma... Är precis lika kul som det låter :(
Någon annan som kännt av det? Inte skönt alls...

Usch vad jobbigt det låter... Inte roligt :(

KL
Idag är det 65 dagar till BF. Jag är sååå less på det här nu... SUCK! Jag är så trött!!! Samtidigt är jag självklart glad att jag inte har så mkt fysiska problem. Men tröttheten gör en handikappad också tycker jag.. Har svårt att vara trevlig och tillmötesgående på jobbet... Svårt att orka ta hand om hästis och svårt att hålla humöret uppe rent generellt... Vill BARA sova... Känns inte normalt...

Fast som gravid är det nog ganska normalt, det händer ju en hel del i kroppen och en annan krabat tar en massa energi. Just nu känner jag mig väldigt pigg, men då har jag nappat 2 gånger idag :o.

Idag har det iaf varit super... Somnade o i morse efter hästutsläppet o gick inte upp förrän halv elva. Skööönt. Jobbat lite med stallet idag. Tom mockat det var ett tag sen- syster min sköter det mesta just nu faktiskt.
Har tom hunnit städa huset och bäddat rent i sängen- så nu ligger jag här nyduschad med rena lakan o bara myyyyyser...
62 dagar kvar :) Funderar på när an ska införskaffa sig en BBväska... Eller iaf en packlista till den så man slipper fundera på det sen i all byggstress... Vädret och mörkret har ju kommit långt så snart så måååste det hända mer här hemma.
Men precis som du så undrar jag var orken ska komma ifrån.
Jag har inga problem att jobba och sova- men ska jag göra mer en dag så blir jag vansinnigt labil och vill eg ingenting.
Jag är också jättetrött efter en arbetsdag och orkar inte med det jobbet där jag måste vara trevlig o tillmötesgående. Har därför bett om att slippa de kvällarna då jag jobbar 13h de dagarna- jag orkar inte det mer.
Det andra jobbet har inte så mkt kundkontakt och fungerar mycket bättre. Hoppas att det kommer kännas bättre i magen med snart bara. FAst som sagt- idag har allt varit super.

KL

Seriöst! Det är något fel på mig... Jag är så himla himla depp... Känner mig inte glad för någonting och allt känns bara helt och hållet hopplöst hela tiden... Inte alls nå kul. SUCK! ville bara skriva av mig det och gnälla... Vill att allt ska bli "som vanligt" igen...

Usch vad trist! Jag har känt mig helt tvärtom för att det är så himla fint väder, men jag är rätt trött. Vi har varit iväg på påsklunch och var borta i 4 timmar, är helt slut nu! Så jag har parkerat mig i soffan och blir nog kvar här...

Har bott i soffan senaste dagarna. Åkte på en härlig kräk sjuka i torsdags kväll, följt av en mysig förkylning. Perfekt att vara sjuk när man äntligen är lite långledig....:mad:

helt ärligt är jag precis likadan...
Lägg sedan till att det börjar bli tungt att andas, mjölksyra i armarna, rycker i benen när jag slappnar av och Räkelina har party med kisseblåsan så det svider när jag går........
Det positiva är att nu när trycket åkt ner så mkt mår gallan mkt mkt bättre iaf :)

Men fy vad jag längtar tills det är över....
När ska ni andra ge upp jobben? vad jobbar ni med= kontor- barn- mat mm...

Ni ligger ju några veckor före mig, kanske har det med det att göra?

Jag har tänkt jobba till två veckor innan BF, då tar jag ut semester sista veckorna och tar det lugnt. Jobbar nu på kontor, är anställd på en 75% tjänst och har en egen firma där jag har ett uppdrag som jag jobbar med en dag i veckan. Det är dock slut med det efter april så då jobbar jag bara 75% och har bättre väg till jobbet, så det känns bra.

Jag har ap-tungt "terminaljobb" med en massa tunga lyft och uppgifter där jag går och står. Jobbar natt, ca 10 h åt gången. Jag kommer att söka full HP och så lite semester innan dess. BF 20/8 och räknar med att lämna jobbet 1/6.

Min plan var också att jobba till 14 dagar innan men det kan jag glömma.... Läkaren vill sjukskriva mig halvtid men jag vill inte vara jobbig o eftersom jag är vikarie på detta jobbet så vill jag ännu mindre inte sköta jobbet till 100%.

Men jag vill inte gå hemma heller eg. Blir deppig av allt jag inte klarar av att göra... Skulle vilja ha ett kontorsjobb nu faktiskt...

Men det handlar ju inte om att du inte klarar av att sköta jobbet till 100% om du blir sjukskriven 50%, den sjukskrivningen kanske gör att du kan jobba något öht om det är det du vill. Jag är ganska glad för mitt kontorsjobb nu faktiskt, det är dessutom inget jättekrävande eller väldigt stressigt jobb så det är skönt.

Jag tänker gå hem senast 17 juni, BF 16 augusti. Jag kör taxi och har redan mycket svårt med alla lyft av rullatorer, rullstolar, väskor matkassar och handikappade. Jag får så förbaskat ont i ryggen och magen av allt stillasittande och dessa lyft. Dessutom blir jag så trött efter lunch så jag ofta är rädd att köra av vägen, vilket är ytterst obehagligt.

Just nu jobbar jag med deklarationer och bokföring under ett par veckor och det är superskönt. Jag kan ta rast när jag behöver och kan variera arbetsställning, vilket underlättar mycket.

Jag kommer söka HP, men får jag inte det så kanske jag blir sjukskriven, annars tar jag helt enkelt ut semester. Jag har måååånga veckor innestående...

/ Milschen

Men som vikarie sjukskriver du inte dig 50%... Du kan ju ändå inte lägga schemat så det passar dig direkt...
Rent ekonomiskt så vet jag inte om det gör ngt om jag bara går hem denna tiden. MEN det är ju trevligt att spara på sparkapitalet- det kanske behövs senare.... Och jag hade nog haft vansinnigt tråkigt de dagar man mår toppen...

Jag trivs helt super på jobbet men jag blir trött- förbannat trött... O lite rädd att jag ska bli sjuk i den sjukdomen som kan ställa till det efteråt av att jag förtar mig nu... Kanske är det oron som gör mig mest sliten?!?!

Men nog gnällt för idag- Det är ju faktiskt lite mysigt också.... eller blir förhoppningsvis...

Men, om du har en vikarietjänst så ersätter du väl den personen som skulle vart där i vanliga fall? Du är väl vikarie åt någon? Då måste ju även du rimligen kunna bli sjukskriven 50% och de får ta in ytterligare en vikarie på 50%? Jag förstår verkligen ditt dilemma, det är inte lätt att kombinera välmående och ekonomi. Kanske finns det en möjlighet att prata med arbetsgivarna om hur läget är och få till något schema som fungerar bättre? Jag hoppas verkligen att du kan hitta en så optimal lösning som möjligt så att du varken behöver stressa över ekonomin eller ditt välmående.

Just för tillfället känner jag mig faktiskt lite lite gladare... Åkte förbi stallet och skulle egentligen bara klä av totto lite vinterpäls. Men så var det massa folk kvar och jag fick en idé att löshoppa honom om de ville hjälpa mig, vilket de gjorde. Hästis blev helt überhappy!!! Dels hoppade han riktigt riktigt bra och dels showade han runt som värsta hingsten. Han blir ganska maffig när han spänner upp sig sådär :) Men det som var skönast var att han kändes glad och pigg. Och mysig! Åhhh, jag äääälskar verkligen min häst!

Det blev enklare att tänka att det "bara" är två månader kvar nu. Och förhoppningsvis inte mer än 4-5 månader innan jag kan börja rida och träna igen. OCH hoppa!!! Guuuuu, vad jag längtar!

Pratade lite med sambo innan idag också och han är verkligen helt underbar. Han gör/säger allt för att jag ska må bättre och sluta oroa mig för framtiden. Mest är jag orolig för hur jag ska ha råd å ha hästis under mammaledigheten, men också hur jag ska ha tid å ha häst med träning å sånt, heltidsjobb och barn... Vill verkligen verkligen att det ska gå... Kan inte riktigt rå för att jag inte kan sluta fundera på hur det ska funka rent praktiskt... Men men, ska försöka vara här och nu.. Och njuta av att vara gravid (haha, hur man nu gör det...)

Var iaf på påsklunch idag och fick en kasse kläder i strl 50. Skönt, då behöver jag inte fundera mer på kläder till lilltjejen :D

Ska försöka vara mindre deppig... Känns skönt att det inte är så himla länge till att jobba. Börjar ta ut föräldraledighet 17 maj, precis innan pingst, så jag jobbar sista dagen 12 maj. Idag är det prick åtta veckor till BF. Min barnmorska föreslog faktiskt att få mig sjukskriven, pga min trötthet... Men jag avböjde. Jag har väldigt fritt jobb och kan lägga timmar lite här och där, så jag vill helst fortsätta få full lön tills jag går hem :) Allt för att kunna ha kvar älsklingshästen!

Liknande trådar

Hästmänniskan Ber om ursäkt om tråden ligger fel, hoppas i så fall moderator kan placera den på ett mer passande ställe. Jag börjar från början...
Svar
4
· Visningar
1 027
Senast: Martina_m
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka