Sommarmammor 2010 forts

Kaktusblomma

Trådstartare
Ja, då vi babblat oss ur första tråden startar jag en ny. Lägger in senaste listan också:

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia

Sv: Sommarmammor 2010 forts

Hemkommen från ännu en fika med de blivande mammorna! Jag med BF den 25:e juni och övriga 27, 28 samt 29 juni. Plus en som redan fött. Blir spännande att se i vilken ordning bäbisarna faktiskt kommer, om någon tränger sig före i kön..!

Skoj, jag var in till stan idag och fikade och promenerade en massa, för mycket promenerande så jag har rätt ont nu. Träffade min kusin med blivande man och deras 5-månaders son som var huuuur charmig som helst! Jättetrevligt där inne, men inte alls kul att ta sig hem och nu...

Dessutom drog budgivningen igång på huset som vi hade högst bud på och vi valde efter ett tag att lägga oss, så jäkla trist! Hade bara säljaren gått med på att skriva kontrakt tidigare hade huset varit vårt, vi har ändå haft högsta bud sedan i torsdags och skulle skrivit kontrakt imorgon. Men, men, det är bara att fortsätta kika i höst igen och hoppas att vi hittar vårt hus då.

Ja skittrist verkligen, det känns så "onödigt" att ha gått och väntat på det här i en vecka och så kommer buden sista dagen... Kunde det inte bara ha blivit klart på en gång.

usch, verkligen jättetrist. I vilka områden tittar ni på hus (om du vill berätta). vi har lite smått börjat sondera terrängen också nu. Inte för att flytta den närmaste tiden, men kollar lite vad man får för pengarna just nu.

Annars har vi fått komma hem nu. Skönt! Var dock grymt nöjd med eftervården på BB. Var ju lite orolig innan efter att ha fått höra en del negativt. Men hela upplevelsen var väldigt positiv. Är dock inte jättesugen på syskon, än så länge...

Nu kan jag inte sova, ligger bara och lyssnar efter ifall lillfia andas... Snacka nojjig...

Ligger å maler på med tankar också... Fick besked från stallet idag att toto har blivit smittad av den där jäääääkla ringormen... Så, förutom att sommarplanerna kastades omkull helt så blir inte häst skodd heller, för hovis vill inte komma till stallet :(

Är galet glad att jag har toppentjejer som hjälper mig med honom. Den ena har varit i stallet hela dagen och virkonat ALLA hans grejer. Som sagt är galet glad för mina tjejer iaf :D

Usch- typiskt.... Men vilka tjejer som hjälper dig, de är ju guld värda :)

Hur är det med dig annars då? Kommer du i dina skor nu? ;) Eller det är en bit till...
Känner igen mig med nojjan- jag kan vakna o bara måste kolla hur det e med skruttan- sen sover jag gott igen. Konstigt att kroppen helt plötsligt accepterar att vara vaken flera ggr per natt. Innan kunde jag vara ett monster om jag blev väckt 1 gång...

:) Har faktiskt inte testat dojjerna än, men tänkte försöka ta en liten promenix idag, med förhoppningsvis mina joggingskor :)

Är också förundrad över att kroppen tycker det är helt ok att vara vaken så mycket mer... Nu hade Tuv en dag full av sömn igår, efter en mycket strulig natt, så lite mer nojjig blev jag just för att hon ju redan sovit så himla mycket.. Men hon verkar helt enkelt vilja sova mycket just nu. Lika bra jag också passar på :)

Men så typiskt att du (eller hästen..) inte kunde få slippa den nedrans ringormen! Lagen om alltings jävlighet?

Roligt att ni fått komma hem iallafall, kan tänka mig att jag kommer vara übernojig till en början. Känns inte bara liiite läskigt att ta hand om en nyföding :eek:

Visst är det läskigt, men jag trodde faktiskt att det skulle kännas mycket mer läskigt. Jag har absolut inte trott på några instinkter, men det är nästan så att jag måste backa när det gäller det. Eller så är det något annat. Men hittills känns det mesta lugnt, bortsett från sovnojjan :)

Men det kommer säkert komma massa bakslag ;)

Jag tycker att min lilla också har börjat få lite rutiner... Tyvärr inte samma som jag vill ha ;)
Hon är ganska vaken på förmiddagen- svårt att komma till frukost- hundarnas pinkeri o så men med sele funkar det. Bara så omständigt när det är dåligt väder...
Eftermiddagarna sover hon och kvällarna äter hon.... Nätterna har hon lite ont i magen i början sen e de sömn som gäller.
Hon vaknar 2ggr per natt ungefär 10h. (jag tycker om att sova;) ) 3 ggr om jag ligger ner o ammar.

Skönt att ni har fått komma hem och att du är nöjd med eftervården :) Nu väntar vi bara på bilder :)

Himla trist att hästen inte klarade sig från ringormen, så typiskt!

Men de är ju så smååååå :D Nåja det ska väl lösa sig, jag hoppas att det är som du säger och (åtminstone lite) mindre läskigt när man väl är där. Jag har ju 5 småsyskon så helt ovan med bäbisar är jag förstås inte, det är bara det där med att jag och F helt själva ska klara av att ta hand om en liten som känns.. stort.

Vill också se bild :bump:

Och jag har ju ingen som helst erfarenhet av barn. Har aldrig i hela mitt liv hållt i ett spädbarn tidigare. Tror den yngsta jag någonsin hållt i har varit runt sex månader... Har heller aldrig varit intresserad av att lära mig något om småbarn, så mycket är ju nytt. Men som sagt, eftervården var riktigt bra, så vi känner oss ganska trygga hittills iaf. Plus att jag har världens bästa bästa sambo. Han är helt underbar med henne! Han bytte första blöjan (han har aldrig bytt blöja förut) framför sköterskan på förlossningen. Jag vågade inte...

Men som sagt, kanske inte kommer kännas såhär lungt om hon blir helt otröstlig och skrikig eller om amningen stöter på patrull eller dylikt.

Ska lägga upp lite bilder i min blogg, så kan jag länka hit dem sen :)

Här kommer bilder från dagen då hon föddes :)

dsc00305_92794603.jpg

dsc00306_92794517.jpg

Ursäkta kvalitén, tagna med en ganska dålig mobilkamera...

Var är bilderna på de andra sommarsmåttingarna? De som har fötts, för visst har vi inte sett bilder på dem? Eller har jag missat?

Jag har lagt upp bilder hät tror jag :crazy:
vet iaf att jag lagt upp i bildtråden...

Men jag kan bjuda på några till jag :angel:

DSC00489.JPG

4veckor gammal
DSC00462.JPG

4veckor gammal
DSC00497.JPG

4veckor gammal

DSC00342.JPG

1vecka gammal

+ Ivy

Vilka små troll :love:

Blir spännande att se om våran bäbis har hår eller inte, hans far har massor av tjockt svart hår och jag har förvisso mycket hår idag men betydligt blygsammare svall när jag föddes ;) Bland drösen av syskon så har de 2 mörkhåriga haft mycket hår och vi som föddes som blondiner lite, kanske finns ett mönster?

Oj så här skrivs!

Nu vet jag skillnad på förvärkar och riktiga värkar och på köpet fick jag en liten Love med mig hem. Åkte in på natten till tisdag och vid 13 var han ute. Lägger till oss på listan :)

Juni
2/6 EmelieR- Ebba 21/5
5/6 zazzarazz - Tuva kom 7/6
15/6 Moonbabies - Love 8/6
21/6 Western_Ivy - Mikaela tittade ut 10/5
22/6 Kaktusblomma
25/6 Modett

Juli
23/7 aneka
27/7 Charlotte1975

Aug
6/8 vippan
6/8 Litenloppa
13/8 Bubbaz
16/8 Milschen
20/8 Luden
22/8 Bollen
23/8 Aaricia

Grattis :bump:

Och vilket toppen-namn. Det var vårt givna killnamn, om Tuva hade varit en pojk :)

Grattis igen! Hoppas allt kändes och gick bra :)

Gratulerar till Love! Hoppas att allt gick bra :)

Kul att se lite bilder också, riktiga sötistjejjer!

Liknande trådar

Fritid På onsdag 28/8 börjar Paralympics och det sänds på SVT/svtplay. Ska ni kolla? :banana: Här finns sändningstider och deltagare: 28...
Svar
12
· Visningar
469
Senast: Rosett
·
Kultur Hur många program kommer du lyssna på? Vem ser du mest fram emot? Och till sist vem blir din utmaning att lyssna på? Här är alla...
7 8 9
Svar
177
· Visningar
17 552
Småbarn Ny tråd och prefixet är numera små barn! Och ni får stå ut med min ikon ytterligare en gång ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet...
86 87 88
Svar
1 743
· Visningar
88 700
Senast: Olina
·
Gravid - 1år Snart nytt år men redan ny tråd! Och ni får stå ut med min ikonbild en gång till ;) MARS 2:a FengurLaugar, 2:a barnet. Emelie född 3/3...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
79 836
Senast: snna
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar