Sommarjobb?

MalanMjöl

Trådstartare
Hmm, har sådan beslutsångest... Men har iaf fått erbjudande om jobb på samma ställe (tvätta/vika/sorter kläder typ :smirk: ) som förra sommaren då de inte hade platser där jag sökte...

Men så tvekar nu (alltid ute i god tid) om jag ska ta det eller inte... Kanske blir det så att jag börjar plugga direkt i höst och funderar då på att kanske kunna få ett jobb med galopphästar i sommar. Någon som vet om det är någon tränare som brukar behöva extra personal på sommaren, eller det är fel period eftersom alla är lediga från skolan då?

Samtidigt vet jag inte om jag vill lämna stallet här hemma nu, hade egentligen ställt in mig på att ta sista sommaren här hemma i år... *gahh ångest* Varför ska det alltid klödda till sig?? :crazy:

Sv: Sommarjobb?

Det är flera av de större tränarna som söker personal på Täby (blandannat på isolaracing), ring upp och fråga om de behöver någon som sommarjobbar. Risken är att de har sommar-amatörer. Men vissa vill ju gardera och anställa så har du tur! Lycka till!

Ok! Någon som vet ungefär vad man tjänar i så fall? Bara att hya så jag kan jämföra alla alternativ. Pm:a om ni inte vill skriva ut det här...

Jag sommarjobbade hos Kahn en sommar i tre veckor och fick 2000 kr för det. inte så speciellt bra betalt tycker jag.
Men sedan fick jag jobb där varje söndag och träckte alltid på tävlingsdagarna.

nej, men han är ju rätt känd för att vara snål, men det finns ju tränare som ger bra betalt också.
sen kan du ju alltid åka utomlands och jobba med galopp också.:)
gå in på www.yardandgroom.com och kolla där. det finns mycket jobb där.
Jag ska själv söka sommarjobb i något stall, fast det blir nog inne på täby för min del. :D
Lycka till!

Ok, jo men måste ha råd till boende också, plus att det inte får vara alltför lite betalt jämfört med det andra jobbet som ger bra betalt för att vara ett typ städjobb...

Utomlands ska jag, men då ett helt år, har redan en sida där inne, men tack ändå! :)

Hojta till ifall ni hör någon tränare som behöver personal.

Lönen beror mycket på ens egen erfarenhet och vilka slags uppgifter man kan utföra.

Ok, men ingen som vet på ett ungefär? Jag inbillar mig iaf att jag kan rida typ de flesta typerna av hästar, har erfarenhet av snabbjobb och liknande, både av unghästar och äldre, har ridit ett löp samt klarar av alla andra stallsysslor.

Jag tror att avtalsenlig lön ligger strax under 15.000 om man har lite vana. Sen finns det många som rider turer och det brukade ligga runt en hundring per tur för så där 10 år sedan. Har förmodligen inte gått upp speciellt mycket sedan dess....

Fast är inte det lönen för fast anställning? Kanske inte lika lätt att få full lön om man sommarjobbar, lite beroende på hur "desperat" efter hjälp tränaren är.

Fast är inte det lönen för fast anställning? Kanske inte lika lätt att få full lön om man sommarjobbar, lite beroende på hur "desperat" efter hjälp tränaren är.

Jo, men om du är anställd, även om du bara är det över sommaren, har du väl rätt att få avtalsenlig lön. Sen om tränarna går med på det är ju en annan sak... ;)

Brukar det vara lätt att få ihop en del turer då? *nyfiken*

Jo, men om du är anställd, även om du bara är det över sommaren, har du väl rätt att få avtalsenlig lön. Sen om tränarna går med på det är ju en annan sak... ;)

Brukar det vara lätt att få ihop en del turer då? *nyfiken*

Det är, som Jockey Joe säger, knappt någon chans att få en heltidslön under sommaren men det är en riktlinje i alla fall.

Om du har bil kan du säkert klara dig på att rida turer. Det är ganska många amatörer som behöver någon som rider när dom kommer in till banan (och är man då webmistress har man ett litet försprång ;).

Det bästa är att kombinera med att rida för ett stall på banan. Rider man fasta turer åt någon på banan får man i allmänhet lite mindre pengar per tur men man hinner med fler än om man rider åt sådana som kommer in till banan och så har man en något så när fast inkomst.

Sen komplettera med extra turer åt sådana som kommer in och tränar. Sen kan man alltid rida nåt på eftermiddagen åt någon på landet. Det finns alltid någon som blir glad om man rider en tur åt dom för det är jättesvårt att hitta folk som vill rida om man inte står på banan. Kör du förbi Blentarp kan jag säkert behöva hjälp lite då och då!

Det gäller alltså att lägga pussel men då kan man få ihop det ganska bra med rätt folk. Och det är roligare än att vika tvätt:eek:

Vem ska rida Tommy's hästar på banan?? Där har du din första kund :idea:

Börja samla ihop folk nu så du har ett gäng till sommaren!

:banana: :banana:

Ahlbecks? Hans rider jag, sussie samt en till emellanåt redan.. :p Men det tjänar jag inga pengar på.

Problemet om jag åker till täby är bostad och säkert även bil.. (tror inte mamma blir så glad om jag tar hennes halva sommaren... :angel: )

Haha ja allt är roligare än att vika tvätt! :crazy: Får fundera på det här och se vad man kan snickra ihop... Ska kolla lite på Klampen också eftersom jag ändå måste försöka hitta bostad vid köpenhamn till hösten...

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 652
Senast: Anonymisten
·
Hästmänniskan För ett par månader sedan skrev jag ett inlägg om att börja rida igen, att söka mig tillbaka till ridskolan, ta privatlektioner, etc ...
Svar
10
· Visningar
1 428
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
25 397
Hästmänniskan Jag har i stort sätt redan bestämt mig för att sälja min häst, har bokat in providing i helgen men självklart tvekar jag och har sån...
Svar
11
· Visningar
3 943
Senast: Fiorano
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka