Sommarhäst?

L

lusse

Har funderingar på att skaffa mig en sommarhäst då jag fick lov att sluta som medryttare i höstas då jag märkte att jag inte hade tid pga av utbildning. Jag har också vissa problem med astma och känner att det är lättare att vara en hästmänniska på sommaren då det funkar bättre att vara ute. Nu är min fråga, har ni några erfarenheter av sommarhästar, har det funkat bra/dåligt? Hur hittar man någon, för de flesta hästägare vill väl vara med sina älsklingar på sommaren..
Alla tips och råd välkomnas varmt!

Sv: Sommarhäst?

Precis som du skrev, så vill nog de flesta privatryttare ha sina hästar själva, men det finns en hel del ridskolor som hyr ut sina hästar under ett par sommarmånader. Hör dig för hos nån ridskola i närheten!

Hej!

Jag och två kompisar hyrde två sommarhästar förra sommaren för att prova på att ha häst själva. Vi hyrde två ridskolehästar från den ridskolan vi normalt red på, och de fick stå kvar där under tiden. Funkade bra tycker jag. Vet att det finns företag som hyr ut, men känner inte till något bra ställe själv, så jag skulle råda Dig att kolla med ridskolorna i närheten först!

Lycka till!:)

Kolla runt i Hästannonserna. Vet inte vart du bor men jag vet iallafall ett ställe utanför Jönköping som hyr ut hästar...
Hoppas du hittar nått:)

Jag har hyrt häst kanske 6 sommrar nu?
Har svårt att tro att privat ägare skulle vilja låna ut sina hästar, jag skulle inte vilja det om jag var det iallafall :p

Jag har hyrt ifrån två olika hästuthyrare och en ridskola.

Det är någ ridskola eller att hyra från något häst ställe. De privata hästarna är det nog svårt att få tag i under sommaren.

Liknande trådar

Ridning Viss rambling-varning bör nog utfärdas. 😆 Har, efter snart 2 år i ett nytt land, hittat ett mindre stall nära där jag bor som jag har...
Svar
4
· Visningar
1 682
Hästmänniskan Hej! Behöver få skriva av mig lite och kanske få någon idé på hur jag ska resonera då jag känner mig så ensam med tankarna. Lite...
2
Svar
27
· Visningar
8 460
Senast: tuaphua
·
Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
166
· Visningar
24 385
Hästmänniskan Skulle behöva skriva av mig lite. Tycker det är svårt att få råd och förståelse när jag pratar om detta med människor i min närhet, då...
2
Svar
23
· Visningar
5 766
Senast: Nepenthe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar