Sommarföräldrar 2014

Natten som var nu lät jag henne ligga hos mig tills hon somnat riktigt ordentligt och sedan flyttade jag henne till babynestet som låg i mitten av sängen. Då sov hon faktiskt ca 2 1/2 timme. :bow: Får väl köra på det som funkar för stunden helt enkelt.
Spjälsäng öppen mot våran säng hade ju varit toppen men vi får tyvärr inte plats i vårt sovrum med de lösningen. Då kommer vi inte åt nån garderob alls. :cool:

För övrigt har jag svingat mig up på pållen idag:bump:
Vi skrittade bara lite men åh så härligt! Har haft abstinens men fick vänta då han gått på bete, behövde skos och jag blev superduperförkyld. Men nu så. Kändes bra i kroppen så nu kör vi igång. :D

Vet inte om detta funkar nu (sitter o krånglar med ipaden) men tänkte dela med mig av en bild på lilla Nellie. :)

Äsch.. Testar att länka ist. ;)

https://www.facebook.com/photo.php?...1c1c2ced39f9879c7e6b4e9547453920&size=640,640

Natten som var nu lät jag henne ligga hos mig tills hon somnat riktigt ordentligt och sedan flyttade jag henne till babynestet som låg i mitten av sängen. Då sov hon faktiskt ca 2 1/2 timme. :bow: Får väl köra på det som funkar för stunden helt enkelt.
Spjälsäng öppen mot våran säng hade ju varit toppen men vi får tyvärr inte plats i vårt sovrum med de lösningen. Då kommer vi inte åt nån garderob alls. :cool:

Vi skrittade bara lite men åh så härligt! Har haft abstinens men fick vänta då han gått på bete, behövde skos och jag blev superduperförkyld. Men nu så. Kändes bra i kroppen så nu kör vi igång. :D

Vet inte om detta funkar nu (sitter o krånglar med ipaden) men tänkte dela med mig av en bild på lilla Nellie. :)

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152991641103998&set=a.10150884787608998.520171.627013997&type=3&src=https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10487582_10152991641103998_6032845568659663075_n.jpg?oh=4677d1dac6c5861b8ceaa8333639c8a2&oe=547054BC&__gda__=1416804585_1c1c2ced39f9879c7e6b4e9547453920&size=640,640

Kul att sitta på hästen igen!

Länken funkar tyvärr inte för mig, står att jag inte har behörighet :(

https://www.facebook.com/photo.php?fbid=10152991641103998&set=a.10150884787608998.520171.627013997&type=3&src=https://fbcdn-sphotos-f-a.akamaihd.net/hphotos-ak-xap1/v/t1.0-9/10487582_10152991641103998_6032845568659663075_n.jpg?oh=4677d1dac6c5861b8ceaa8333639c8a2&oe=547054BC&__gda__=1416804585_1c1c2ced39f9879c7e6b4e9547453920&size=640,640

Om du gör bilden tillgänglig för alla (glob) så kan man se.

Men jag skulle skaffa ett photobucket-konto istället, mer anonymt.

Men alltså, det här med att läka ihop tar ju sån tid!
Hämtade hem hästarna från betet, en lugn promenad på sammanlagt en kilometer.
Nu har jag så ont mellan benen att jag inte kan stå upp, tur det är dags att sova :up:
Det tar ett år innan fogarna är "som förr" så var försiktig!

Ah, ok, det är väl bättre, eller nåt.

39+2 idag. Mår illa och är GRINIG. Stackars omgivning. Vaknar tidigt och somnar tidigt. Fröken verkar försöka ta sig ut på alla håll utom rätt.

Jag är i v.39+6. Bf imorgon alltså.
Grinig är ett bra ord för att beskriva mig.
Trött på folk. Orkar inte prata med någon. Vill inte råka träffa på någon som frågar om bebisen.
Vill bara få vara ifred.

Bm gjorde hinnsvepning i måndags. Gav massor med sammandragningar och slempropp som släppte.
Jag hoppas bebis kommer nästa vecka nångång. Det är inte kul längre.

Om du gör bilden tillgänglig för alla (glob) så kan man se.

Men jag skulle skaffa ett photobucket-konto istället, mer anonymt.

Har ett sånt ja brukar använda men de är den sabla paddan som vägrar lägga till rätt länk.. :meh: Bilden ska vara offentlig och allt.
Får ta datorn sen istället. :)

Edit. Nu kanske de funkar. Var tydligen inte offentlig av nån anledning. Brukar alla andra bilder vara så vet inte vad som hände men. :confused:

Hej alla! Till er med bebis i magen - HEJA HEJA!
Till er med bebis hemma - hoppas allt går bra, trotts sömnbrist osv ;)

Här är en till som har smått panik... Imorgon börjar pappan jobba.... han jobbar heltid och åker hemifrån vid 7 och kommer hem 16:30. Och han är ensam lärarassistent till en pojke med 5 diagnoser... och det är inte ett lätt jobb.

Vi har turats om på naatten. jag har sovit ca 20,21-3,4 med pumpning emellan. Sedan hans tur. Och då har han varit där när jag ska pumpa... Nu kommer det bli annorlunda, och jag vet från innan när jag slet ut mig med intensivpumpning för att jag försökte öka produktionen, hur svårt det är att få någon sömn då.
Han är oftast ledsen på kvällen runt 20,22. och ibland äter han med varannan timmes mellanrum, ersättning eller mjölk. och har vakentid runt 3-5, 4-7. Och när han sover ska jag hinna pumpa vilket tar runt 20.-30 min. Vilket förutsätter att han sover i nestet eller ligger vaken nöjd så länge... suuuuck.

Och sova när han sover... ja... visst... om jag vill låta huset förfalla... jag är inte pedant så, nu menar jag plocka i och ur diskmaskin ;-) Ja, jag är jäääättenervös och ser bara svart just nu =(

Hur gör man när partnern börjar jobba?

Sedan räds jag att gå på återkontroll på onsdag... några veckor efter fl kunde jag inte gå på toa.. trodde det var hypotyreosen. låg ämnesomsättning = trög mage, och det gör sitt och det hjälper inte då man får sånna här komplikationer =( ringde mvc, de tyckte ring spec mvc på centralsjukhuset. De tyckte kniiiiiiiiip. och med min fina okomplicerade fl borde det inte vara några komplikationer och jag borde vänta. kniiipa och sen se att det skulle bli bra snart...

Men annars är allt bra =p 4,3 kg för två veckor sen och 56 lång.

KRAM på er alla <3

Här är en till som har smått panik... Imorgon börjar pappan jobba.... han jobbar heltid och åker hemifrån vid 7 och kommer hem 16:30. Och han är ensam lärarassistent till en pojke med 5 diagnoser... och det är inte ett lätt jobb.

Vi har turats om på naatten. jag har sovit ca 20,21-3,4 med pumpning emellan. Sedan hans tur. Och då har han varit där när jag ska pumpa... Nu kommer det bli annorlunda, och jag vet från innan när jag slet ut mig med intensivpumpning för att jag försökte öka produktionen, hur svårt det är att få någon sömn då.
Han är oftast ledsen på kvällen runt 20,22. och ibland äter han med varannan timmes mellanrum, ersättning eller mjölk. och har vakentid runt 3-5, 4-7. Och när han sover ska jag hinna pumpa vilket tar runt 20.-30 min. Vilket förutsätter att han sover i nestet eller ligger vaken nöjd så länge... suuuuck.

Och sova när han sover... ja... visst... om jag vill låta huset förfalla... jag är inte pedant så, nu menar jag plocka i och ur diskmaskin ;-) Ja, jag är jäääättenervös och ser bara svart just nu =(

Sedan räds jag att gå på återkontroll på onsdag... några veckor efter fl kunde jag inte gå på toa.. trodde det var hypotyreosen. låg ämnesomsättning = trög mage, och det gör sitt och det hjälper inte då man får sånna här komplikationer =( ringde mvc, de tyckte ring spec mvc på centralsjukhuset. De tyckte kniiiiiiiiip. och med min fina okomplicerade fl borde det inte vara några komplikationer och jag borde vänta. kniiipa och sen se att det skulle bli bra snart...

KRAM på er alla <3

Jag har oxå lite ångest att bli själv. Sambon börjar jobba 1 sep dock. Jag tar redan som det är nu hela nätterna i princip, men på dagarna kommer det ju inte bli mkt gjort när inte lillan är nöjd med att ligga nån annanstans än i famnen. :nailbiting:

@Pilo
Jag har tyvärr inga bra peppade ord inför att din sambo börjar jobba... Jag oroar mig också inför att min sambo ska börja jobba om två veckor.

Han börjar med att jobba natt sju dagar på raken, och jag blir ensam med två barn.
Är mest orolig över hur jag ska få nattningen av dottern att fungera och hur jag ska orka.

KRAM på er alla <3

Strunta i att pumpa? Om det suger musten ur dig menar jag.

10530920_10202870891958721_8188401965319524697_n.jpg

:)

Jag är i v.39+6. Bf imorgon alltså.
Grinig är ett bra ord för att beskriva mig.
Trött på folk. Orkar inte prata med någon. Vill inte råka träffa på någon som frågar om bebisen.
Vill bara få vara ifred.

Bm gjorde hinnsvepning i måndags. Gav massor med sammandragningar och slempropp som släppte.
Jag hoppas bebis kommer nästa vecka nångång. Det är inte kul längre.
Och jag har BF på tisdag :D

Får se vem som hinner först....:p

Tror dock att det lär dröja ett tag. Har inga direkta känningar. Men, men.....

Annars är det tungt och jobbigt och jag har rejält ont (har rejäla problem med åderbråck, typ båda skinkorna är alldeles blå streckade och svullna, ont när man sitter och ont när man går).

Men jag älskar att vara gravid, trots allt elände. Det är något speciellt med känslan att ha en liten minimänniska i magen :love:

Den där mysiga känslan är 10 min av hela dan. För lite...

Sambon sa just att nu har det gått en hel helg, vad fort tiden går. Sen kom han på sig att det sa han nog till fel person. Ja det kan man lugnt säga.

Har stickat en jättesöt grön blöjbyxa i ull på 2 dar så lite aktiv har jag varit.

Strunta i att pumpa? Om det suger musten ur dig menar jag.

Det gjorde det när jag försökte öka mängden. Nu pumpar jag när jag behöver. Vill inte ge ersättning 100%. Tänkte hålla ut till första operation iaf, har det som nått mål =P
Bara stressad över pumpningen eftersom lilleman vill vara under skinnet helst hela tiden ;)

Hade inte såå många tankar kring hur det skulle bli med trollet utanför magen. Men jag trodde inte att jag skulle bo i morgonrocken från 21-11 och då med en tjock handduk över brösten, sen känslan när han är ledsen och ska ha mat och morgonrocken gått upp och jag läcker mjölk över hela huset.

Eller hur effektiv jag blivit på att inhalera mat i princip ;)
Och göra det mesta med en hand....

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka