Förstår dig, det är verkligen sjukt jobbigt och frustrerande när de små är så ledsna :/
Men vill tipsa om att det finns videos på Youtube om amning i sjal, är verkligen guld värt om man lyckas få till
För vår del var en annan knytning än den klassiska trikåknytningen lösningen på att få till just amning i sjal, höll på att få mig ett nervöst sammanbrott på traseländet innan jag kom på att prova
Men vill tipsa om att det finns videos på Youtube om amning i sjal, är verkligen guld värt om man lyckas få till
För vår del var en annan knytning än den klassiska trikåknytningen lösningen på att få till just amning i sjal, höll på att få mig ett nervöst sammanbrott på traseländet innan jag kom på att prova
Idag känns det så himla jobbigt, och jag skäms över det såååå mycket.
Vår fina, älskade, underbara unge som är så lugn och lätt. Jag "får" inte tycka att det är jobbigt, för han är ju inte särskilt jobbig.
Inatt hade han magknip och skrek sig hes och svettig. Dessutom ville han äta hela jäkla tiden och han bökade runt vid bröstet. Bet tag och drog ut bröstvårtan.
Han ligger på sidan när jag ligger ner och ammar, men inatt krånglade han runt. Jag var så jäkla trött och ledsen och orolig så jag tog tag i hans ben för att vända tillbaka honom. Tog i lite hårdare än det vanliga "bebismyset", alltså inte hårt, men bestämt liksom.
Det gråter jag fortfarande över. Känner mig så hopplöst satans värdelös som mamma.
Ingen annan än jag duger, han vill hänga vid bröstet hela tiden och kan inte sova själv. Har köpt en bärsjal men den kan jag inte amma i, dessutom blir det så varmt.
Förlåt för mitt gnäll