Sommarföräldrar 2024

Natten så här långt… Läggdags 21.00, med mat och ny blöja, vaknar 22.10, äter och somnar om på ca 20 min. Vaknar nästa gång 23.30, äter lite och somnar om på ca 10 min. Vaknar 01.02 och äter lite större mängd och somnar om, men tog tid, gissar att klockan vart närmare 02. Vaknar igen 02.38, då byter vi blöja och matar, kräks vid 03.20 och kommer sen inte till ro och är fortfarande vakna nu 04.35. Har jag tur så verkar han börja bli lite sömnig nu så vi kanske kan sova en liten stund till. Rolig natt. 🤯 Och sambon jobbar dag så blir samma fortsättning till kl 16.
 
Natten så här långt… Läggdags 21.00, med mat och ny blöja, vaknar 22.10, äter och somnar om på ca 20 min. Vaknar nästa gång 23.30, äter lite och somnar om på ca 10 min. Vaknar 01.02 och äter lite större mängd och somnar om, men tog tid, gissar att klockan vart närmare 02. Vaknar igen 02.38, då byter vi blöja och matar, kräks vid 03.20 och kommer sen inte till ro och är fortfarande vakna nu 04.35. Har jag tur så verkar han börja bli lite sömnig nu så vi kanske kan sova en liten stund till. Rolig natt. 🤯 Och sambon jobbar dag så blir samma fortsättning till kl 16.

Blev ingen mer sömn, lika bra att kliva upp ju
 
@Fibusen Usch vad jag lider med er!:cry: hoppas ni får bättre hjälp av BVC nu.

Du skrev förut att bebisen sover i famnen eller vagnen på dagen. Har ni provat sele eller sjal? Det kan lindra magontet väldigt bra och kanske ge längre sovstunder (vilket kan leda till större matintag och så småningom fler längre sovstunder). Det låter ju verkligen som att magen är grundproblemet som behöver göras något åt, men sele/sjal kanske kan lindra symptomen lite så länge?
 
Vi har också lite skruttiga nätter just nu, B fick storebrorsans förkylning så hon är täppt och blir störd av det. Blir mycket nässkölj och försöker söva henne mer upprätt.
 
@Fibusen Usch vad jag lider med er!:cry: hoppas ni får bättre hjälp av BVC nu.

Du skrev förut att bebisen sover i famnen eller vagnen på dagen. Har ni provat sele eller sjal? Det kan lindra magontet väldigt bra och kanske ge längre sovstunder (vilket kan leda till större matintag och så småningom fler längre sovstunder). Det låter ju verkligen som att magen är grundproblemet som behöver göras något åt, men sele/sjal kanske kan lindra symptomen lite så länge?

Provat bärsele, där är han nöjd i 10-15 minuter, sen börjar han gnälla. Han somnar inte i den dock. Sjal har vi inte provat, han kanske skulle sitta mer bekvämt i en sån, tack för tips! ❤️
 
Ca 4 timmars uppdelad sömn allt som allt i natt då. Ska bli intressant att räkna nu under dagen också, men svårt att tro att vi får ihop en timme till ens, och det är så här det ser ut för oss hela tiden mer eller mindre. Och BVC säger att det inte är något fel, att det snart rättar till sig, och vi bara behöver stå ut. Men sonen då, hur bra mår han av så här lite sömn? Det har liksom varit så här sen dag 2! 😕

En period när vi bytte till Semper sensipro vaknade han varannan timme iallafall, vid 22,00,02,04,06, så då fick vi lite fler timmar och vi trodde det skulle vända, men nu är vi tillbaka på väldigt få igen.

Åhh vad jag hoppas att byte av märke på ersättning ska göra skillnad! 😅
 
Somnade på magen och med smekning på ryggen. Nu hoppas jag han får vila en stund. ❤️ Första flaskan NAN är intagen.

Hur snabbt vågar vi byta? Om det är Sempers han får ont av så vill man ju bara ta bort den direkt, men jag vet inte om vi törs byta rakt av, eller om jag ska ge varannan ett par dagar? Hur snabbt bör vi sen se skillnad när han är inne på enbart NAN?
 

Bifogade filer

  • IMG_5970.jpeg
    IMG_5970.jpeg
    329,4 KB · Visningar: 0

Liknande trådar

Gravid - 1år Hallå! Gammal hemvändande medlem med nytt användarnamn :) Väntat på att en vintertråd ska starta, men nu tar jag tag i saken själv...
2
Svar
25
· Visningar
2 547
Senast: Jahopp
·
  • Låst
  • Artikel
Dagbok Det här året borde ha varit ett av de eller rentav det allra bästa året i mitt liv. Med en pigg och glad unghund, med åldern inne för...
2
Svar
21
· Visningar
4 170
Senast: Takire
·
Övr. Barn Var lite osäker på var jag skulle lägga den här tråden, men hoppas att det finns studenter eller f.d. studenter som är föräldrar och som...
Svar
13
· Visningar
1 861
Senast: ako
·
Äldre Jag får väl börja med att säga att detta är mitt första inlägg i "Vuxen" här på buke :D Jag får ju inse att efter jag varit mer eller...
2 3
Svar
57
· Visningar
5 859
Senast: Seabaz
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp