Sommarexem

C

Cosmick

Min ponny har sommarexem och kliar av man och svans. (Längst ner på manen och längst upp på svansen) Detta året tänkte jag ge honom linfröolja och andvända nylanders hästkräm. Tror ni det är bra? Är det någon som andvänt det? Skriv också om ni har några andra bra tips! :)

Sv: Sommarexem

Ordentligt bad med antibakt- schampo(hexocil), klipp ner utsatta ställen, smörj med Nylanders,Horsol eller liknande. På med ett eksem täcke från Boett och smörj dagligen så ska du se att din häst klarar sig bra. Glöm inte tvätta täcket regelbundet och framförallt laga det så fort du ser att h*n kliat sönder det.

Liknande trådar

Foder & Strö Jag har en islänningsvalack på dryga året. Har inte haft islänning tidigare. Skulle behöva hjälp med lämplig foderstat till honom...
2
Svar
28
· Visningar
1 534
Senast: Cattis_E
·
Hästvård Tänkte höra om ni har några kloka råd. Shettisen vi lånar fick kolik i går. Var rätt dålig när veterinären kom men svarade bra på...
Svar
2
· Visningar
582
Senast: Kristall10
·
Övr. Hund Min hund har haft problem med magen nu sedan i maj, med perioder av diarré. Veterinären har tagit jättedyra blod- och avföringsprov som...
Svar
7
· Visningar
679
Hästvård Hej! Jag har ett sto som jag haft i 2år och har några bekymmer jag skulle vilja diskutera. Min häst är 5år gammal som under...
2
Svar
24
· Visningar
3 353
Senast: Ridinglady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar