Sv: Sommareksem
Min är ungefär som vanligt, manen svullnade upp tidigt, i slutet av mars o täcket åkte på redan då. Eftersom jag var mycket tidig ha på täcket har han klarat sej bättre än ifjol då han fick cortison o året dessförinnan fick han klåda så det blödde, så jmf med det måste jag säga att han är bättre, men det beror ju på att jag var tidig i år o inte väntade till maj med täcke som jag o alla andra eksemägare gjort innan. Nu är jag den enda som har på täcke så tidigt :-)
Skippade alger - det gjorde varken från eller till. Så fick jag veta hästen har kvalserallergi o med det hösilage o bra stallmijlö, vilket säkert påverkar han allmänt mår bättre. Började med linfröolja ordentligt nu efter ett prov ifjol till i våras, nu kör jag igen.
Så har jag faktiskt börjat med en salva som VERKLIGEN fungerar. Är allmänt emot att smörja o kladda ner hästen - men här fick jag ge mej med just den salvan. Den har fungerat hittils över förväntan. Dock är några månader kvar innan jag säger bestämt hur året varit o allt fungerat.