Guldaskig
Trådstartare
Finns det folk som skickar iväg sina hästar på sommarbete nu för tiden? Jag har alltid sagt att det är ju på sommaren man verkligen har tid och lust att rida och det är ljust och man slipper frysa ihjäl Men efter att min häst har haft det väldigt tufft i höst och vinter har jag börjat tänka om lite och funderar på om jag ska låta henne vara häst och äta upp sig lite under sommaren.
Men hur gör man? Vart letar man efter bete? Vad ska man tänka på och vad är ett rimligt pris och vad ska ingå i priset? Hur långt bort vågar man skicka hästen? Finns det några stora, fina, "kända" beten i Sverige? Hästen är ett sto över 10 år. Verkar vara lättare att hitta bete till unghästar eller ston med föl...
(Visste inte var tråden passade bäst så moderator får gärna flytta på den om den ligger fel.)
Men hur gör man? Vart letar man efter bete? Vad ska man tänka på och vad är ett rimligt pris och vad ska ingå i priset? Hur långt bort vågar man skicka hästen? Finns det några stora, fina, "kända" beten i Sverige? Hästen är ett sto över 10 år. Verkar vara lättare att hitta bete till unghästar eller ston med föl...
(Visste inte var tråden passade bäst så moderator får gärna flytta på den om den ligger fel.)
Senast ändrad: