Sommar och regn.

Ainon

Trådstartare
Tycker ni man bör ta in hästen under natten på sommaren om det regnar och hagen saknar regnskydd?
 
Sv: Sommar och regn.

De ska väl klara av lite regn. Men regnar det mycket, typ åskväder eller det har regnat flera dagar. Då vill de komma in så de får torka upp lite.
Har min häst inne på nätterna även om det inte regna. Vi har bestämt så istallet att vi har hästarna inne på natten.
 
Sv: Sommar och regn.

Lite lätta sommarskurar brukar det klara. Det är när det kommer störtskurar och ihållande regn som aldrig vill sluta som hästarna kan bli kalla och sjuka.

Sen finns det ju regntäcken att använda:smirk:
 
Sv: Sommar och regn.

Lite sommar regn klarar de utan problem men om det blir ihållande regn i flera dagar i följd o de aldrig torkar upp emellan då får de komma in.
 
Sv: Sommar och regn.

Mina går vackert ute dygnet runt i sol, regn och åska. Vi alla jobbar rätt knepiga tider och i verksamheter man inte kan "åka ifrån". Ingen av mina hästar har sett ut att lida än så länge:cool:
 
Sv: Sommar och regn.

Beror på hur mkt det regnar och om det blåser eller åskar. Risken att hästarna rymmer och så är ju också större vid åska så då kan man ta in dem. Men alla hästar ar ju olika, vissa vill komma in eller blir nedkylda vldigt lätt så de behöver komma in om man tror att det regnar en hel kväll, men regnar det bara vanligt så kan de gå ute. Det är bara skönt enligt de festa hästar. Men när det regnar kraftigt, och man tror att det kommer hålla på hela natten kan de få gå in, tycker jag! :)
 
Sv: Sommar och regn.

Jag tycker att de gott kan klara av lite regn. Och de gör det me. Tycker inte ni att det är lite skönt med ett sommarregn om ni är varma t.e.x. eller har varit ute en hel dag ?? ;)
Det är bara skönt för dem. Åskar det så tar jag inte in mina hästar, hellre efter att åskan dragit då..Tänk om det slår ner i stallet och hästen brinner inne?! Då klara dom sig bättre ute...

Jag håller med om det har regnat jättemycket flera dagar att det kan vara bra att låta hästarna komma in och torka up lite, speciellt om det är fölston eller liknande..
 
Sv: Sommar och regn.

Tycker absolut att du ska låta hästen vara ute även om det regnar....Vad tror du de har pälsen till?! Min häst är ute dygnet runt från april månad till oktober-november i alla sorters väder! Hon är 27 år och arab-korsning och har aldrig någonsin blivit sjuk av att stå ute när det regnar!!!
 
Sv: Sommar och regn.

Jo, Om det inte Åskar eller ngt iknande gör det Väl hästen bara gott att få vara ute då?
 
Sv: Sommar och regn.

Då får han stå ute även om det regnar :)

Det är sådana här småsaker man funderar på nu när man fått 1:a hästen. Perfekt att buke finns där massor med kunniga användare kan dela sina kunskaper!
 

Liknande trådar

Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: Fiorano
·
Hästvård Tråkiga hagar runt om i landet. Hästarna/korna/fåren har inget skygg från sol el. regn 😢😢 Många gånger inte ett träd, inte en buske...
2
Svar
31
· Visningar
2 479
Senast: Blyger
·
Hemmet Av oförklarlig anledning har det blivit ett litet hål i plåttaket på ett av uthusen. Plåtslagarna har semester och jag undrar hur jag...
Svar
11
· Visningar
351
Senast: sjoberga
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp