Mycket begränsad men kompisen hade en tidigare. Hon hade exteriöra fel så hon dög inte till avel och trivdes inte på katteriet så det var därför de fick köpa henne till rimligt pris.

Mentalt var hon inte helt ok heller men det kan nog delvis varit pga att hon inte trivdes under sin uppväxt. Väldigt skarp med hög integritet och "sina" människor, andra som inte var godkända struntade hon i (jag var en av de som gick an). Definitivt kattbossen i familjen, de hade flera katter. Det var ju ett bra tag sedan hon levde och tyvärr var det populärt med p-piller då så hon fick cancer. En av hennes sista gärningar var att bli extramamma åt två dumpade kattungar som hade tagits för tidigt från sin mamma (min kompis räddade dem). Hon behandlade dem som sina egna och fick tom lite mjölk :love: det var tack vare henne de sas blev katter för de var VÄLDIGT små (kanske 8v).

Jag skulle nog säga att hon var lite åt siameshållet som katt och definitivt en drottning, inte gick man med på vad som helst inte!

Min mamma har två, jag tycker att temperamentsbeskrivningen på Aby & somaliringen stämmer in bra på dessa. De är avvaktande mot gäster, den äldre rentav skygg men han är en omplacering och har förmodligen fått beteendet förstärkt. Håren finns överallt, men de går inte in i tyg utan tussar ihop sig ovanpå så de går att få bort hyfsat lätt.

Har nu läst beskrivningen @kem länkade till och jag håller med, det känns som en rätt bra beskrivning av den jag träffat.

Ja!
Nu har jag varit inne på deras hemsida.
Jag förstår inte riktigt varför det blir såhär - men kan det bero på att veterinären tyckte att Kattpojken behöver en lillebror så han inte måste terrorisera tant-katterna?

Ja!
Nu har jag varit inne på deras hemsida.
Jag förstår inte riktigt varför det blir såhär - men kan det bero på att veterinären tyckte att Kattpojken behöver en lillebror så han inte måste terrorisera tant-katterna?

Har du en högaktiv kan det helt klart bli lugnare hemma med en till likasinnad. Om man klassar kapplöpning och hyss med åtta tassar som lugnt :angel:

Har veterinären övertalat dig att skaffa en till katt?! :D :up:

Min brukar försöka köpa mina. Tar det som bra betyg.:D

Har veterinären övertalat dig att skaffa en till katt?! :D :up:

Hehe, de vill väl ha mera jobb :)

Nä ärligt så berättade jag hur jobbig Han (du vet vem) är med tanterna- Han går bakom dom sådär en meter bakom och bara går efter till de är i ett hörn eller whatever, då lägger han sig och blockar vägen tills de leker med honom (egentligen fräser åt honom och ber honom dra åt helvete).

Då berättade vetten om en som haft precis samma problem med en spelevink som terrade de andra katterna och som fick en lillbror och då blev babysitter och skärpte sig.

Jag inser ju att detta kan bli synnerligen kontraproduktivt i slutänden och att jag har TVÅ terrorister

Vi skaffade en till katt (från katthemmet) till våran terrorist. Det blev värre :D Nu dundrar de liksom runt efter varandra hela nätterna, däremot är original katten mindre kontaktsökande med oss. Nöjda är de i alla fall, och det verkligen syns hur kul det är för dem att ha varandra (original katten blev helt till sig när den andra kom :love: den nya var inte lika impad i början).

Hoppas det blir en "Räven" :)

Åh, somalis verkar vara underbara katter! Du MÅSTE lova att bildbomba om det blir en liten räv :love:

(känns som standardfrasen på den här forumdelen: "fler bilder!" :cautious:)

Det var änna ruskigt söta små kattprinsar! :love::love:
Jag och uppfödaren klickade väldigt bra och hade kunnat sitta och prata i timmar. Helt samma uppfattning om saker och ting. Jag tror det kommer bli en liten "Räv"

Vad roligt, hoppas det, och jag håller med zassoo! Somali, en sorrel, är lite drömkatt för mig. :love:

10995134_850612948328824_1897567060_n.jpg

->cirkus stuga i April

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 189
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Elbe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Skällande hundar
  • Passar inte med min hund :(
  • Uppdateringstråd 30