10995134_850612948328824_1897567060_n.jpg

->cirkus stuga i April
Oh, ser nästan ut som ett litet lodjur. :love:

Husse fyllde år (igår) och han fick en honom i födelsdagspresent av mig. ;)

Han såg lite chockad ut när jag ibland de sedvanliga presenterna på morgonkvisten tog fram min telefon och började dona och där fanns bilden på "Räven"

Någon som har erfarenhet av Somali?

Jag och sambo har en abessinier hemma och vilken katt! :love: Aldrig har jag mött en katt som är så tydlig i sitt "språk". Han visar när han är glad, när han tycker om någon, när han vill något... Han visar det med hela kroppen.
Han är reserverad mot främmande människor men har du väl vunnit hans hjärta är han den mest kärleksfulla katt du kan tänka dig. Pussas mycket (pussas som i att i full fart trycka in hela nosen i näsborren på dig :D) och gärna, speciellt på nätterna. Mycket matglad och påhittig. Han är väldigt klok när det gäller saker som gynnar honom, som att öppna skåpsluckor till exempel. Han har också snabbt lärt sig exakt hur han gör sig så oemotståndligt söt att hans husse inte kan säga nej till lek. Det är dock inte en katt som man får göra vad man vill med, som med vår rex, utan allt ska ske på hans villkor. Han sitter sällan i knäet men finns alltid i närheten och vill vara nära och i samma rum som oss.

Vi har aldrig ångrat vårt köp av abessinier och skulle lätt köpa en till i framtiden också :)

Liknande trådar

Övr. Katt Vi har tre katter en hona på två en hane på knappt ett och en äldre hona på 8år. Den yngre honan har varit löpen och är nu dräktig,den...
Svar
8
· Visningar
667
Övr. Katt Hej. jag har en fråga gällande mina 2 katter som helt plötsligt inte kommer överrens. Dom är båda hanar och kastrerade. Den ena hanen är...
Svar
3
· Visningar
590
Senast: Svartkatt
·
Övr. Katt Det luktar bajs. Vi har flera lådor, men katterna envisas med att bara använda en. Trots ihärdigt rensande luktar det bajs. Speciellt...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 189
Katthälsa Hej, För en och en halv vecka sedan fick vår katt tråkigt nog amputera svansen efter att ha blivit påkörd. Han har en stump på ca 5 cm...
Svar
0
· Visningar
450
Senast: Elbe92
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama