Som en smörklick...

Trissa

Trådstartare
....i en stekpanna kände jag mig igår när jag äntligen provade den nya hoppsadeln! :crazy: Det senaste halvåret har jag bara ridit i min bekväma djupa dressyrsadel, och i jämförelse med den kändes det som att sitta på en plåsterlapp. En hård och platt plåsterlapp.... Finns det någon genväg till att rida in en ny sadel snabbt som ögat? :smirk:

Sv: Som en smörklick...

huuu skulle inte klara av att sätta mig upp i en hoppsadel nu längre efter 7 år i en mjuk o underbart djup dressyrsadel... :crazy:

Inte jag heller, verkar det ju som... ;) Men jag är så sugen på att börja hoppa igen! Jag har provat att skutta i dressyrsadeln, men det var ingen höjdare precis...

En Harry Dabbs, bild finns i Din Hoppsadel-tråden nånstans.

Senast ändrad:

Haha, jag har också lite svårt för min hoppsadel, det är ju inte bekvämt nånstans!
Inget fel på sadeln, men när man har ngt så mkt bättre att jämföra med;)
Jag står så mkt som möjligt i den för att jag ska slippa tänka på hur skönt det kunde varit i dressyrsadeln:angel:

När jag precis hade köpt min sadel så började jag med att putsa, putsa och åter putsa. Varje dag efter att jag ridit i den, då formade den sig mkt snabbare.
// Thea.

uuh du får inte skrämmas så.. ska ju köpa ny sadel nästa vecka:crazy: Har tack och lov tillbringat den senaste tiden i en alldeles för väl använd gammal hoppsadel då vi ridit in unghästen. Men usch detta hade jag ju inte alls tänkt på. Men det är nog bara att putsa och putsa. Hoppas jag iaf:)

Å, man vänjer sig ;) Jag gillar inte att rida i dressyrsadel, man sitter ju FAST! :eek: Tihi. Nä, men rid på i den, även när du rider ut osv, snart kommer den inte kännas konstig och "halkig".

Idag gjorde jag ett nytt försök, och den här gången kändes det lite bättre. Men hård är den allt, det kändes i ändan! :D

Liknande trådar

• Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok …”Först kommer ingenting, sen ingenting, sen allt på en gång.” Fast jag tycker nog mer att det känns som att jag är en slangbelleboll...
Svar
16
· Visningar
1 508
Senast: Parat
·
Utrustning Snart blir det körhäst av henne istället... Jag är i sadeldjungeln igen. Fröken är inte så himla knepig att hitta nåt som ligger bra...
3 4 5
Svar
89
· Visningar
10 480
Senast: Alexandra_W
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Skrev visst inget om ridningen förra veckan. Red först en lektion på min fina gamla favorit Dell, den kantiga flugskimmeln. När jag...
Svar
0
· Visningar
2 402
Senast: cassiopeja
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Så var fyra dagars ridkurs avklarad. Och det var väl den mest självförtroendesänkande ridaktivitet jag har gjort på länge. Till och med...
Svar
0
· Visningar
1 165
Senast: cassiopeja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Olja till häst ?
  • Atletix