Som det kan bli!...

Speciella_tina

Trådstartare
Missförstå mig rätt, jag älskar min Lady, men hon är väll inte riktigt vad jag drömde om när jag planerade att skaffa hund!

I typ ett år hade jag tänkt att när jag flyttar hemifrån ska jag ha en staffordshire bullteriier, av många olkia anledningar. De är inte för stora, jag gillar deras temperamente och utseende, den hade kunnat vara med i stallet, tycker att de känns robusta! rådfrågade vår "hundlärare" i skolan, hon tyckte att det kunde vara en ras som passade mig. Allt var bestämt, en staffe skulle det bli när jag flyttade hemifrån!

Sen hände det som inte fick hända, jag blev KÄR :love:

Grannen hade en valp hos sig som den gamla ägaren inte kunde ha.. Lady var helt enkelt för liten för en familj med småbarn = de drog i henne hela tiden.... Efter ett besök hos uppfödaren var det bestämt, Lady skulle flytta in til mig! Jag hade INTE flyttat hemifrån, Hon är INTE robbust, hon är faktisk ganska ful ;) :p , och stallhund är inte alls något hon vill vara! att följa met ut när jag rider är dessuton helt otänkbart när Lady faktiskt är en Lady och varke vill gå i högt gräs eller bli smutsig om tassarna... Regn ska vi inte prata om, hon gör vad hon ska, sen vill hon IN!

Dessutom hade jag ett helvet den första månaden, liten valp som kommit till fjärde hemmet på mindre än två veckor (uppfödare, ägare 1, granne mig) känner sig inte trygg...

Nåja, allt löste sig till det bästa, vi passar varandra som handen i handsken! Men nästa hund, det blir i alla fall en staffe!!!

Sv: Som det kan bli!...

Hon är en liten Kanintax! ca 20 cm mankhöjd och vikt lite över tre kilo! Ganska långt ifrån en staffe!!!

Lady.bmp

Men hon var väl inte ful, tycker hon var jättesöt och vilka öron :)

Oj, hon var inte stor. Men ganska söt :)

Hoppas det blir en staff sen då! Fruktansvärt roliga hundar (och jag är inte alls partisk :D).

Tycker nog att hon är lite fulsöt jag! Är inte öronen underbara??

Kan tillägga att där är lite chihuahua i henne.

Gärna mer info om staffarna! Personliga erfarenheter man inte kan läsa sig till i böckerna!

Jag förstår du blev kär. För jag tycker om taxar, och de är otroligt söta som valpar.

Grana som blev kär i en kattunge, och bara sa *den ska jag ha*. Nu ligger den i knät och spinner :-)

Har du köpt en kanintax??? åh, är det en långhårig? Jag har en sån, och du kommer ångra att du har sagt det där! Det FINNS inga bättre hundar! Min hund kom till mig när hon var 5 månader, hon var alltså ganska "gamal". Hon var jätteosäker och rädd i typ ett år. Men nu är hon den underbaraste varelsen som finns! Hon är också en s.k "Lady" och gillar inte att bli smutsig om tassarna. Men hon är ändå med mig jättemycket i stallet (även fast hon kanske inte tycker det är så jätteroligt...). Det bästa med dem är att de är så små att man kan ha med dem överallt! Min hund har världens bästa lynne, kan dock vara väldigt envis. Och ful?? okej, de kanske inte är så jättesöta när de är unghundar. Men när de blir äldre och får mer hår så är de ju oemotståndliga, och såå kärleksfulla! Jag lovar att om ett år kommer du vara lika såld på din hund som jag är på min ;) :D

Har haft henne i et år nu, och tro mig, jag är helsåld på henne!!! hon är korthårig, så nån vidare pälsförändring blir det inte!... Ligger en bild på hene högre upp, har du några bilder på din? Vore kul att jämföra eftersom hon som sagt inte är renrasig!

ja, man kunde inte bli annnat när hon sprang runt där! hon var så nätt o snabb redan som valp, annars brukar ju valpar vara lite klumpiga. :love: :love: :bump:

Liknande trådar

Övr. Hund Varit fodervärd åt en hund i drygt 1.5 år. Nu skulle hon upp till uppfödaren och få valpar och då vi hamnat i diskussioner så vill han...
5 6 7
Svar
123
· Visningar
8 220
Senast: Vicks
·
Övr. Hund Hej! Jag ber om ursäkt för en låång text. Jag är förtvivlad över situationen med min 7 månader gamla valp, jag känner mig så jävla...
2 3
Svar
42
· Visningar
4 829
Senast: fixi
·
Övr. Hund Behöver ventilera av mig… Jag tog emot en omplacerings hund i april först på prov i två veckor innan jag beslöt mig för att köpa honom...
2
Svar
33
· Visningar
4 881
Senast: Hermelin
·
  • Låst
Övr. Hund Jag har problem med min hund. Att flytta hit var det bästa beslutet för mig, men från att vara relativt okomplicerad, om en husky kan...
20 21 22
Svar
425
· Visningar
34 315
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack 17