Solskyddsfaktor

karamelldrottningen

Trådstartare
Behöver troligen ha runt 50 i solskyddsfaktor i ansiktet. Den jag har nu räcker inte med sina 20. Dessutom kliar den då den innehåller parfym eller något som luktar.

Jag undrar vilken sort/märke är värt att satsa på? Finns så många ute på marknaden.
Är ACO:s för ansiktet bra?

Behöver troligen ha runt 50 i solskyddsfaktor i ansiktet. Den jag har nu räcker inte med sina 20. Dessutom kliar den då den innehåller parfym eller något som luktar.

Jag undrar vilken sort/märke är värt att satsa på? Finns så många ute på marknaden.

Jag gillar La Roche-Posay Anthelios om man ska ha riktigt hög skyddsfaktor. Tyvärr reagerar många på de kemiska UV-filtren (inkl jag, på läpparna) så då får man titta på krämer med fysisk barriär. De finns ofta i barnsortimentet och de brukar vara oparfymerade också.

Jag har också börjat använda Evy solskyddsmousse, även den är väldigt bra.

De senaste två åren har jag använt ACO SPF 50 för ansiktet, tycker den fungerar bra. Jag har torr och känslig hy men reagerar inte alls på den. Kan också lätt få finnar av solkrämer men inte med ACO.

För flera år sedan använde jag La Roche-Posay SPF 50 för ansiktet, också bra men dyrare än ACO.

Jag är nöjd med Evys face mousse men den finns nog bara i spf 30.
Har även varit mycket nöjd med clarins ansikts spf.

Jag använder Evy mousse kids 50 på barnet. Den är grym alltså. Vi är ute mycket i solen (ja jag vet att man inte ska) och hon har inte fått någon färg alls trots ljus hy.

På mig själv använder jag aco 30 eller vichy 30 och tycker båda är bra.

Kiehls ansiktssolkräm med spf50 är jättebra! Inte alls så fet som många solkrämer. Min kompis som bor i Australien använder den varje dag, jag har testat en vecka typ och var väldigt nöjd.

Jag har också Eco Cosmetics, och den blir som en vit hinna till en början, men jag tycker att den smälter in i huden efter några minuter :) Går fint att sminka sig ovanpå den, i alla fall de gånger jag testat.

Liknande trådar

Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 055
Senast: malumbub
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 108
Senast: Thaliaste
·
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
703
Senast: miumiu
·
Kropp & Själ 40 närmar sig. Vikten går uppåt och jag har skaffat gymkort. Att reglera vikten med födointaget fungerar inte på mig, så min tanke är...
7 8 9
Svar
170
· Visningar
11 564
Senast: SiZo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar