Soleksem PÅ Mulen.

attempt

Trådstartare
Min häst får på sommaren eksem på mulen, jag har ännu inte hittat något bra medel/salva för detta.
Han har väldigt ont av det.
Kan ni ge mig tips och råd på salvor, fodertillskott mm?
Tacksam för svar . :)
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

har den rosa mule?

isånnafall kan det hjälpa med hög solskyddsfaktor..
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Nja, han är mest vit på mulen. Men det skiftar i lite rosa.
Tack för tipset.
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Min lilltjej bränner sig jättelätt då solen kommer fram på sommaren. Har använt helosan sol och en solskyddslotion med spf 20. I somras skaffade jag oxå en after-sun-spray som jag sprayade på på kvällen efter varma dagar. Svalkande och skönt.
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Vi använde vanlig sololja med dunder hög solskyddsfaktor... Funkar gansk bra... Annars kan du ju sola solarie med hästen innan sommaren :D
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Min fröken får hela mulen insmord av Niva Sun children;)...mycket hög solskyddsfaktor och mjukgörande. Suverän!!!
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Jag använde Helosan Sol på "min" ponnys brända mule, och det fungerade jättebra! :)
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Nylanders hästkräm! Jättebra! Är islandshästmänniska och har behandlat många exemhästar me de.
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Det finns ett nytt solskyddmedel på hälsokosten. Speciellt gjort för tunnhåriga människor Scalp någonting... Det skulle jag ha provat för häst. Det är tunnt, går in fort, är vattenbeständigt och ska enl tillverkaren bara behövas att smörjas en gång per dag. Man ska kunna träna i det och det ändå sitter kvar.

Tycker att alla dessa tjocka krämer som skyddar mot solen stryker hästen av lika fort den kommer ut i hagen mot ett träd/gräs/hagkompis...

Jag ska köpa det till mitt ansikte till sommaren hade jag tänkt mig :D Min häst är ju mörk...
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Köp Equilibrium flugmask (Maxi) på www.good4u.se. Har den till min pålle som tidigare hade lätt för att bränna mulen men nu är den jättelen och fin :)
 
Sv: Soleksem PÅ Mulen.

Köp en flughuva med en flärp som går ner och täcker nosrygg och mule. De funkar bra. (det enda som funkat på ett äldre väldigt känsligt halvblodssto här. Inga av alla salvor eller medel har hjälpt.)
 

Liknande trådar

Hästvård Jag har en häst med fyra vita strumpor och rosa hud därunder. Har under de senaste åren drabbats av olika grad av mugg/rasp under senare...
Svar
8
· Visningar
796
Senast: Fiorano
·
Hästvård Hade ju hoppats att detta elände skulle ha dött nu, men ícke! hittade idag stora områden på min stackars häst som blivit ätit under sitt...
Svar
7
· Visningar
947
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Jag är lite fundersam gällande en av våra hästar, ett 18-årigt islandssto. Hon har under en ganska lång period (sedan sommaren 2022)...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
6 722
Senast: Roheryn
·
Hästvård Hej! Min 13 åriga connemara ponny får väldigt mycket klåda i svansroten under vintern. Han är en boxvandrare och är ibland lite stressad...
Svar
1
· Visningar
442
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp