L
loveooka
jag har en baskjir som har problem med att slappna av ordentligt och söka sig nedåt i de olika gångarterna. när vi kommit igång får hon ofta en fin, ganska hög form, men hon är kort i steget (vid alla former) och jobbar inte riktigt med ryggen. traven liknar mer pass (), och hon har inget schwung och springer med högt huvud. hon söker sig nedåt först när vi jobbat med bommar och liknande, och mycket sidvärtsrörelser. i galoppen är hon platt och använder inte bakbenen, och hon vägrar dessutom fatta vänster galopp. jag har tänkt att det är sadeln som legat dåligt, och nu har jag bytt till en ny som både hon och jag verkar trivas bättre med, men problemen kvarstår. någon kanske ser något direkt och jag tar väldigt gärna emot tips om övningar och liknande, eller vad som kan vara fel, eller vad jag som ryttare gör för fel. jag rider för tränare och hon menar att när hon får mer ryggmuskler kommer hon orka bära sig mer.
och hur ska jag göra för att lösa bakbenen? innan har hennes stora mage varit ivägen men den är snart ett minne blott, men de korta,korta stegen är kvar. övningar, stretchövningar... allt! hjälp?
och hur ska jag göra för att lösa bakbenen? innan har hennes stora mage varit ivägen men den är snart ett minne blott, men de korta,korta stegen är kvar. övningar, stretchövningar... allt! hjälp?