Söker sadel till min 3,5åring?

sandraros

Trådstartare
Gå in på Facebook.com/ssandraar för att se en bild på min häst!

Är i sadel djungeln med min 3,5åring och behöver lite hjälp :p

Söker en allround eller dressyr sadel, vilka märken ska jag satsa på? Har inte pengarna att köpa en svindyr sadel utan i rimlig budget.

Det är en ganska stor kille jag har som växer för fullt, just nu ca 173cm hög så hans kropp förändras väldigt mycket nu som gör det svårt att finna en sadel som kan passa ett tag.

Har kollat lite på thorowgood t8 allround, erfarenheter? :p
 
Gå in på Facebook.com/ssandraar för att se en bild på min häst!

Är i sadel djungeln med min 3,5åring och behöver lite hjälp :p

Söker en allround eller dressyr sadel, vilka märken ska jag satsa på? Har inte pengarna att köpa en svindyr sadel utan i rimlig budget.

Det är en ganska stor kille jag har som växer för fullt, just nu ca 173cm hög så hans kropp förändras väldigt mycket nu som gör det svårt att finna en sadel som kan passa ett tag.

Har kollat lite på thorowgood t8 allround, erfarenheter? :p

Du kanske kan hitta sadlar nära dig som du kan få låna hem och prova att rida i?

Jag var också jätte osäker på sadlar till min unghäst, hittade en sadelprovare som kom ut och hjälpte mig och jag fick en sadel som fortfarande fungerar och låg under 5000 krs klassen :up:

Lite halv dålig bild för att bedöma hans rygg men den ser ut att vara rak med mycket manke, jätte fin häst :love:
Jag skulle satsat på en begagnad kvalités dressyrsadel i läder tex en Kieffer.
 
Dålig bild, bättre om du beskriver vad du behöver. Bomform, bomvidd, möjligen hur ortspetsarna ska vara vinklade. Vad behöver du själv som ryttare för att kunna inverka korrekt?
 

Liknande trådar

Utrustning Dressyr sadeln Valance M. Toulouse såg jag på hööks hemsida. Någon som har erfarenheter kring denna sadel? Lite skeptisk men tänker att...
Svar
1
· Visningar
990
Senast: NotlikeI
·
Utrustning Misstänker att sadeln jag har inte är den bästa för fröken och får vackert bege mig ut i djungeln och tänkte ber er om lite hjälp. Ska...
2
Svar
36
· Visningar
9 315
Senast: spinner
·
Utrustning Hej! Jag rider just nu min häst i en allround-sadel, som ligger bra på honom. Problemet är att den passar inte mig, jag kan inte sitta...
Svar
19
· Visningar
1 617
Senast: Nomina
·
Utrustning Funderar på att skaffa en dressyrsadel till pållen,han är nyligen inriden,så han kommer ju växa och muskla sig mer än vad han har nu...
2
Svar
36
· Visningar
2 343
Senast: Fibusen
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp