Söker efter föl..

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Emilay
  • Startdatum Startdatum
E

Emilay

Hejsan! Jag har ett sto som jag tänkte göra om till avelssto eftersom hon inte längre kan ridas... Och letar efter någon som kan ha henne under tiden hon är dräktig,tänkte då att det är ng smart att leta efter lite information om hennes förflutna ;) Det enda jag vet om henne är att hon kommer från holland, har fått 2 föl och resten av informationen man får i passet. Så min fråga till er är har ni någon aning om hur man kan söka fram de här fölen?:) Hon är registrerad i den holländska welshstamboken om det är till någon hjälp...

Sv: Söker efter föl..

Men inte kan du bara göra avelssto av ett sto du inte känner till ngt speciellt om? Räcker knappast med att bara kolla upp två avkommor.

Senast ändrad:

Men inte kan du bara göra avelssto av ett sto du inte känner till ngt speciellt om? Räcker knappast med att bara kolla upp två avkommor.

Hästen har pass och är registrerad welsh. Det låter mer som att hon inte vet något om hästens förflutna och är nyfiken på det än att det är en okänd "buskis-häst".

Om jag hade ett sto jag skulle avla på som hade tidigare avkommor skulle jag absolut vilja veta mer om dem. Det säger mycket om vad stoet ger, vad som kan passa hingstmässigt osv.

Kontakta rasföreningen i Holland.Enligt deras hemsida http://www.welshpony.com/ ska du kontakta Bernice Nuijten kontakt-länk borttagen av moderator
Vad jag kan förstå på deras sida (bara på flamländska) kan de inte bistå med så många uppgifter men du kanske kan få reda på vad avkommorna heter, vad de har för fäder och sedan söka vidare på deras namn.

Senast ändrad av en moderator:

Jag kontaktade hennes uppfödare som jag letade upp telefon numret till idag (och det är inte lätt att leta upp när allt står på holländska) och numret till en av hennes gamla ägare i Holland, uppfödaren kunde inte prata engelska och väldigt lite tyska men när jag nämnde hästens namn o då reagera hann och berätta att han har tagit ett föl på henne och de har förmodligen tagit fler på de andra ställena hon har bott på:D Så jag ringde den gamla ägaren och hon sa att hon vet om minst 3 föl, och att alla har blivit mkt fina, ska försöka kontakta föreningen i holland och få reda på mer. Fick även reda på att hon har blivit utställd typ och att hon är premiesto, om jag förstod henne rätt. Jag fick namnen på två av fölen men inte den äldsta, de är förmodligen födda 03,05,07....

Liknande trådar

Avel Halloj! Jag har ett 17-årigt sto som är dräktig och kommer föla någon gång i maj. Är så taggad då detta kommer bli mitt första föl...
Svar
6
· Visningar
853
Senast: Freazer
·
Avel Hej! Jag köpte ett sto i höstas som är tänkt som att gå som avelssto hos mig. Hon betäcktes förra året men enligt säljarna ska hon...
2 3
Svar
53
· Visningar
6 633
Senast: Freazer
·
Avel Skulle vi inte kunna ha en tråd där vi länkar alla sidor vi vet där man kan hitta tävlingsresultat/bedömningsresultat/tidigare avkommor...
2
Svar
20
· Visningar
5 303
Senast: Gabby_Ossi
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad...
3 4 5
Svar
88
· Visningar
14 450

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka