Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Snacka om att spä på folks fördomar om att allt med gröna papper = guld som glimrar och att allt annat = skitJag hoppas bara att du blev upplyst om att hon och hennes avkommor inte får gröna papper i ASVH när du köpte henne.
För ev avkommor blir korsningar...
Snacka om att spä på folks fördomar om att allt med gröna papper = guld som glimrar och att allt annat = skit![]()
Hej jag sitter i samma situation som du Corzette, köpte också ett sto med ren KWPN TP stam och var heligt övertygad om att hon ska få gröna papper i sverige, liksom hennes avkomma. Men nu så verkar det ju inte så. Jag tror jag ska lösa det så att jag registrerar om stoet och registrerar in fölet hos KWPN, då har de ju "gröna" men utländska papper... vill absolut inte att de ska ha samma status som en korsning, i så fall får de inte ha någon status alls i sverige. Det bör ju göra att deras marknadsvärde åtminstone inte sänks. Mitt sto var också ganska dyrt och det käns ju som man blivit lurad, tur att man fick avkomman oväntat på köpet, det kompenserar ju en del.
Du får gärna pm:a mig om du vill hos vem du köpte henne, det kanske är samma person som jag och då kan man tillsammans kräva en del pengar tillbaka eftersom hästens värde är lägre än väntat.
Tack för svaret.
Kul att du med har köp ett holländskt sto.
Mitt är regestrerat i KWPN TP och hon är 4år.
Synd att man inte kan finna bilder och vad hingstarna har jort.
Precis, det sitter i huvudet hos människan!Sen vet ju både du och jag att färgen på papprena inte spelar någon roll på tävlingsbanan!