Söka försvunnen katt med hjälp av hund?

Kan man på något vis använda hund i sökning av försvunnen katt? ID-hund har vi testat, men mer?
ID-hund är ju den som har rätt träning för ändamålet. Tror inte en annan hund har några knep extra i rockärmen sas. Tyvärr.

Är katten hundvan? Annars kanske vanliga hundar gör mer skada än nytta.

Lycka till.

Det enda ska väl i så fall vara om katten har en nära hundkompis. Men är inte katten hundvan så kan den säkert hålla sig undan för ID-hunden som därför misslyckas.

ID-hund är ju den som har rätt träning för ändamålet. Tror inte en annan hund har några knep extra i rockärmen sas. Tyvärr.

Är katten hundvan? Annars kanske vanliga hundar gör mer skada än nytta.

Lycka till.

Inte hundvan. Hellre att hunden jagar iväg henne så vi ser att hon lever än att som nu inte veta nått.

Liknande trådar

Hundträning Hej! Hur börjar ni träna in att vänja hunden sitta uppbunden vid ett träd tex. vid patrullträning (hemvärnet) eller vid sök, eller...
Svar
9
· Visningar
701
Senast: Masse
·
Övr. Hund Har en bekant som äger en hund. Men när jag söker på ägarens namn på tex mr koll så står det att personen inte äger ngn hund? Kan man... 2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 088
Senast: Lobelia
·
Hundhälsa Helt klart största nackdelen med hundägandet är ju sjukdomar/skador på våra hundar. För en hundägare som dessutom ska använda hunden...
Svar
13
· Visningar
1 068
Senast: Grazing
·
Övr. Hund Som rubriken lyder antyder vill jag prata bäddar. Senast jag hade hund (10 år sen drygt) hade jag ingen bädd till honom, förmodligen för... 2 3
Svar
53
· Visningar
2 028
Senast: bollen__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka