C

Choklad

Eftersom så många inte begriper att man kan söka, orkar inte eller vad det må vara, kan det inte vara en ide att när man startar ny tråd så kan det kanske pluppa upp en liten störande grej som man måste klicka bort med texten "har du sökt om det finns gamal trådar i samma ämne".

Det borde väl kanske få någon att söka en gång så det inte behöver bli en lika många trådar som samma sak.

Sv: SÖk

Nej nej nej, det finns inget så irriterande som popups! Jag upplever heller inte att det är något större problem med att folk startar trådar som redan finns. Ibland startar man dessutom en egen tråd inom ett ämne det redan finns trådar i, för att man vill lägga en annan vinkel på det hela eller dylikt. Nåväl, oavsett vilket så säger jag bestämt nej tack till en popup-ruta som dyker upp så fort jag försöker posta en tråd. Då ser jag hellre att det på en synlig plats någonstans står en liten notering att man inte ska starta redan existerande trådar. Det vore helt okej. Bara det inte hoppar upp, blinkar eller rör sig.

jag gillar egentligen inte heller popups MEN så störande tycker jag inte det skulle vara, de flesta av oss startar väl inte så många trådar (för det är bara till den som skapar en ny tråd det vänder sig till inte till svaren) varje dag att det skulle var så jobbigt att trycka OK eller vad det nu må vara??

Nålade trådar läser ju inte folk det är ju helt uppenbart.

:bow: håller med - idèn var jättebra :D

Vi som jobbar som moderatorer ser kanske mer detta som ett problem då det ger mer jobb för oss :crazy:

:bow: håller med - idèn var jättebra :D

Vi som jobbar som moderatorer ser kanske mer detta som ett problem då det ger mer jobb för oss :crazy:

ööhhh nu föstår jag inte, vad är problemet??
Mitt förslag kan det väl inte vara eftersom du håller med?:confused:

Är det antal likadan trådar som är problemet så förstår jag, för på vissa forum kryllar det ju av dem även om ni jobbar häcken av er med det, och det uppstår ju ständigt nya.

Här blir ju en extra påminnelse så när ni låser/tar bort trådar så BORDE det inte gnällas så mycket när de inte orkat söka innan de la in en ny.

snabbsvar.jpg

Den här varianten finns på ett liknande forum (alltså samma upplägg dock ej om hästar).

Jag tipsade Gunnar om detta för snart 1,5 år sedan :mad:

Det är speciellt tre fält där som jag tycker är bra.

*Länken till forumreglerna
*Länken till sök och JAG gillade formuleringen »Sök efter svar innan du frågar!
*Citera INTE långa texter
En del använder citatsvar konstant och är det då en lång tråd med bilder i så kan man få scrolla ganska ordentligt innan man kan läsa svaren. Andra använder citatsvar redan på första inlägget, oerhört onödigt.

Ingen aning!
Jag kopierade bilden från det forumet för att visa Gunnar inställningsmöjligheterna. Det är bara en variant.

Hade jag fått välja hade vi haft de tre funktionerna jag försökte lyfta fram i mitt inlägg ovan.

Flera likadana trådar=
Problemet är att vi får antingen - radera- stänga - leta reda på liknande trådar - sammanfoga dessa trådar= så det ger merarbete för oss.

Jag menar ju inte att ni ska sitta och leta likande trådar, utan att detta är en påminnesle för att det ska bli färre likadana, sen så är det väl bara hoppas att den som då ser likadana om ni inte gör det kan länka till dem när det "rapporterar" tråden.

Trådar om samma ämne kommer alltid att finnas men det kanske kan bli lite färre om en del kunde använda sökfunktionen, och därmed också mindre jobb för er.

exempel påtrådar som det finns massor är:

Var skaffar min licens och när behöver man det.
Vill se era bilder på era ridtravare.
Ska medryttare betala eller inte.
Vad för kläder ska man ha på tävling.

AKN förslag är inte fel, men jag tror ändå att en popup är bättre, den syns mer, vad som står "tryckt" läses inte så noga, annars borde det inte komma trådar som handlar om samma sak som det tom finns en nålad tråd om.
Tex på hoppning om bedömningar.

Jag tror inte att mysko menar att ditt förslag är ett problem - hon menar att mängden likadana trådar är ett problem. Vilket ju även du tycker.

Och det gör jag också. På Utrustning startades väl 20 bomlös-trådar i veckan ett tag. Kändes det som i alla fall.

Och på Senior har jag ibland undrat hur man tänker när t ex dagens största händelse är snöstorm, tifo låser/slår ihop typ två snötrådar i timmen hela dan men ändå kliver man in vid åtta på kvällen och skapar tråden "OJ vad det har snöat i dag:)!"

Tvivlar dock på att ständiga sökuppmaningar hjälper, sånt som alltid finns där tenderar man bli blind för.

Bästa sättet tror jag är det mest brutala: att moderatorerna låser trådar i ämnen som det är helt givet att det redan finns fler trådar om.

Bästa sättet tror jag är det mest brutala: att moderatorerna låser trådar i ämnen som det är helt givet att det redan finns fler trådar om.

Ja för då får man ju en anledning till att starta en, varför låstes min tråd???

;) :D ;)

Och på Senior har jag ibland undrat hur man tänker när t ex dagens största händelse är snöstorm, tifo låser/slår ihop typ två snötrådar i timmen hela dan men ändå kliver man in vid åtta på kvällen och skapar tråden "OJ vad det har snöat i dag:)!"
Tiof är utnärkt exmepel på att "hålla ordning" inget alls fel, med det,

Tvivlar dock på att ständiga sökuppmaningar hjälper, sånt som alltid finns där tenderar man bli blind för.
Hjälper gör det säkert inte helt, det har jag redan skrivit, men om det inte är en allt för stor sak att prova så kunde knappast vara något som kan påverka moderatorerna negativt eller, jag kan inte se att det skulle bli merjobb för moderatorena, NÅGRA mindre kan det faktiskt bli, om man bortser för senior där vi är hopplösa :D oavsett hur längre vi varit där, så tycker jag mig se att många "likandantrådar" startas av "nykomlingar" dessa borde kanske inte bli blinda redan från början och kanske får sig en tankeställasre... hmmm sökfunktionen vad är det?? Jaha, jag kan söka först, det provar jag...

Det har jag inget emot heller, och mitt förslag är inte påhittat för att kritisera några moderatorer heller utan för att underlätta för er.

intressant ide!

tänk om det gick att ha en automatisk grej som upptäckte om man försökte skapa en tråd med samma huvudrubriksord/eller typ 70% av samma huvudrubrik, som var aktiv eller typ hade startats den senaste veckan eller ngn annan lämplig tidsram, så att det kom upp en spärr som sa att det redan fanns en tråd i ämnet, var god gå dit och skriv?!

kanske lite väl futuristiskt optimisktiskt av mig att tro att det skulle gå att fixa en sån funktion - men dröma kan man ju?
skulle isåfall fixa en hel del dubletter (som jag tycker blivit värre de senaste månaderna) OCH inte ge moderatorerna ytterligare jobb....:idea:

Ja kanske inte en spärr för det kan ju handla om olika saker trots samma träfford men en inforuta?
Typ om jag vill starta en tråd om en snöstorm så kommer en ruta upp med sökträffar på snö och en fråga om detta var vad jag sökte?

Fast nu kom jag på att alltför många sökningar segar ner forumet och om en automatisk sökning kom vid varje trådstart så skulle vi väl ruttna helt.

Annars hade det varit bra.

Flera likadana trådar=
Problemet är att vi får antingen - radera- stänga - leta reda på liknande trådar - sammanfoga dessa trådar= så det ger merarbete för oss.
Tycker ni ska vara glada över att ha jobb. Ni har väl inga liv, ni sitter ju här 24/24 :D :devil: ;)

Tycker ni ska vara glada över att ha jobb. Ni har väl inga liv, ni sitter ju här 24/24 :D :devil: ;)

Och du är tyst :bow: :devil: man ska inte reta en nyvaken mysko som slänger sig in på buke med kaffekoppen i handen ;)
Jag försöker nu att öppna ögonen genom att läsa alla trådar och varför skaffa sig ett liv när man kan sitta här och bara roa sig :D

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 556
Senast: Tilly_85
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Fälttävlan Ursäkta jättelångt inlägg! Jag är ny här men skulle vilja ha en tråd där vi kan samla information om vilka terrängbanor som finns...
Svar
5
· Visningar
1 135
Senast: Lady_S
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 946
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama