Du använder en gammal webbläsare. Den visar troligen inte denna och andra webbplatser på ett riktigt sätt. Du bör uppgradera eller använda en annan webbläsare.
islandshästen fick runt 200 gram per dag.. rekomenderad maxgiva är 100 g per 100 kg häst och dag..
annars är mängden uträknad efter hur mycket hästen behöver i foderstaten, skull det behövas mer än 100 g per 100 kg häst så är det lusern som står för resten av proteinet..
Pålle fick i vintras 400 gr soja/dag. (Fullblod/halvblod på ca 550 kg), detta räckte inte, trots uträknad foderstat så jag började mata 1 kg lucern/dag också, och då försvann bukigheten, och m usklerna började komma..
jag har ett fullblod, vi gav ca 5 dl per dag till henne.
men det räkte inte så vi började ge henne lussern istället.
det är mycket bättre för hästen. det fungerar bättre!
hm 5 dl soja kan väll knappast väga särskilt mycket, hemma hos oss så väger 6 dl vetekli 150 gram.
var ju förra året vi gav soja till gamlingen så men har för mig att det inte är så mycket vikt på det hela.
Hästnyheter Ingen svensk till omhoppning i Stuttgart.
Efteråt är stjärnorna Peder Fredricson och Henrik von Eckermann rasande.
– Fanns det gula kort...
Cookies används för olika funktioner, trafikanalys, innehållsanpassning och annonser. Information om din användning av vår webbplats vidarebefordras till de sociala medier, annons- och analysföretag som vi samarbetar med. De kan kombinera informationen med annan information du tillhandahållit eller de har samlat in när du har använt deras tjänster. Våra regler och sekretesspolicy gäller. Genom att fortsätta använda denna sida godkänner du detta.