soja till shettis går det bra?

eldkyss

Trådstartare
mitt hö har såpass lågt proteinvärde att jag ger maxgivan av soja till mina två stora hästar. Det jag undrar är om jag kan ge soja till mina två shettisar också? Den ena har lätt för att få fång. Jag ger dom stora soja ,fosforbalans och kraft miner blå. Jag undrar om det räcker att jag ger shettisarna endast soja eller skall jag isåfall även ge dom fosforbalans och kraft mineral blå?

Sv: soja till shettis går det bra?

shettisar är också hästar...
fång beror inte på proteiner...
svar ja, du kan ge soja till shettisarna också

varför skulle du hoppa över mineraler och fosforbalans till shettisarna? Behöver de inte få balanserat mineraltillskott bara för att de är små, eller hur tänkte du?

jag har ingen aning det är därför jag frågar. Vill ju att dom precis som dom andra hästarna skall få en fullständig foderstat.

:)
Då ger jag dig rådet att inte tänka på att det är shetlandsponnyer när du räknar foderstater, för de har precis samma behov som vilka andra hästar som helst, utifrån sin kroppsvikt.

Liknande trådar

Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 795
Foder & Strö Jag skulle behöva lite kloka åsikter om foder till en liten krabat :confused: Lånar en liten shettis som sällskap till mina storhäst...
2
Svar
20
· Visningar
2 394
Senast: CFrisk
·
Foder & Strö Efter att ha suttit och läst om russen som har ingått i ett forskningsprojekt utanför Uppsala så börjar jag fundera på mina egna...
2
Svar
30
· Visningar
2 884
Senast: cello
·
Foder & Strö Hej jag ska få hem en fjording snart och undrar då vad hon ska äta. Har hört att fjordingar inte ska äta havre osv men vad brukar ni ge...
Svar
4
· Visningar
3 044
Senast: doleron
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈
  • FÅRtråden