Soft up stigbyglar

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare eeelinD
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 46
  • Visningar Visningar 15 233
Sv: Soft up stigbyglar

Nu har jag köpt ett par soft up! Ska bli väldigt spännande att testa dom! Det blev ett par Bruna för jag har all utrustning i brunt och hade presentkort på hööks som bara har dem i svart och brunt just nu. :)

Har tankar på Soft Up, ev. köpa nere i Falsterbo!

Någon som vet ifall dem finns i Vanilj/Blå?? :)

Kolla på deras hemsida. Det har kommit nya färger.
Kan tillägga att jag är väldigt nöjd med mina. Känner mig trygg med dom. Ett plus är definitivt att dom är lätta att hitta om man tappar stigbygeln. :)

Den finns i vanilj/blå. Har dock letat land och rike efter ett par vanilj/skyblue utan någon lycka. Köpte ett par svart/vanilj istället. Har dock inte kunnat rida i dem än då jag inte har någon häst än:D
Men vill ha ett par vanilj/skyblue så om någon råkar se ett par hojta till ;)

kl
jag har soft up. haft sprenger innan, två typer.
Får mkt ondare i knäna om jag rider i sprenger än mina soft up. Dessutom får jag stadigare skänkel läge, upplever jag det som iaf :laugh:

Tävlar tom dressyr i mina :D:p:o

Jag har både sprenger och soft UP, Sprenger är bättre för mina knän och fotleder. Det är jättestor skillnad. Efter en knäoperation i somras märker jag det extra tydligt. Men rider med soft UP stigbyglarna då man vill ha lite extra säkerhet, tyvärr kan dom bli lite hala då man har snö under skorna.

Oj två upplevelser som är varandras motsats. Och jag som är i valet och kvalet just pga mitt ena knä. :confused::confused::confused:

Har du problem med knät så ska du helt klart välja Sprenger. Soft up består ju av ren solid plast vilket därmed innebär att dom sviktar ungefär lika mycket som en järnstolpe till skillnad från Sprenger som faktiskt är utvecklade för att svikta och ge rätt position för skänkel.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag har nu ridit på ridskola i ett år och tycker verkligen att det är helt fantastiskt. Jag känner att jag börjar få en djupare...
Svar
9
· Visningar
648
Senast: cowgirl81
·
Utrustning Jag har aldrig ridit i något annat än klassiska säkerhetsstigbyglar med gummiband (jo, ett par plaststigbyglar av enklaste snitt utan... 2 3
Svar
49
· Visningar
3 150
Senast: Capybara
·
Utrustning Hej! Vad säger ni om storlek på Animo- kavajer? Italiensk 40 sägs ibland vara motsv 34 och ibland 36, beroende på var man läser...
Svar
3
· Visningar
421
Senast: Freazer
·
Utrustning Min ryktväska faller snart i småbitar och behöver bytas ut. Finns ju rätt många olika varianter att välja mellan, hoppas att buke som... 2
Svar
25
· Visningar
1 729
Senast: Edla
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Tuggbensfavoriter
  • Akvarietråden V