Så behöver det inte vara, men det blir så i vissa föräldrars fall när de inte får hjälp och inte blir lyssnade på eller trodda.
Så du menar i detta exempel att föräldrarna inte ger sitt barn tillräckligt med empati?
Utredningar som görs går enkom på barnets berättelse, föräldrar har -generellt- inte en suck och ingen att prata med som tror på dem.
När du skriver ”i vissa fall” betyder det också att det ”i vissa fall” är tvärtom. Detta vill jag å det grövsta belysa då det barn jag specifikt nämner i mitt första inlägg är den som inte blivit trodd.
Det räckte med en total flykt till annan del av landet när barnet blev arton (alltså inte ett barn längre men skriver barnet vidare också) för att hen skulle sluta med de sakerna hen gjorde när hen inte blev trodd. De återkommer ibland när hen har sämre dagar men ljuger och överdriver gör hen inte längre.
När du skriver ”i detta exempel” menar du att jag specifikt menar det exemplet du skriver om, men som mitt inlägg är tydlig med, så menar jag; i största allmänhet och det belyser jag i inlägget. Jag har aldrig nämnt ett enda specifikt exempel utom när jag berättar om min erfarenhet av barnet jag känner med direktkoppling.
När du skriver ”Utredningar som görs går enkom på barnets berättelse, föräldrar har -generellt- inte en suck och ingen att prata med som tror på dem”, så kan jag säga att det stämmer inte alls eftersom jag har erfarenhet av den andra sidan.
Jag skulle alltså kunna kräka ur mig precis samma saker som du men från andra hållet men väljer att inse med kunskap och ett uns ödmjukhet att så givetvis inte är fallet.
Självklart är jag rent av skitförbannad och gråter när jag läser barnets journaler (jag har fått tillåtelse av barnet) och hur orättvist behandlad hen har blivit och inte blivit trodd. Man kanske inte ska sitta och trona med kommentarer som dina när man inte har erfarenhet av den andra sidan alls.
Jag säger igen att det enda man kan vara
säker på är att ett barn inte blir så här bara genom DNA. Detta är något som är resultatet av något annat. Vem/vilka som orsakar barnet att göra så här är olika för olika Barn.