Social fobi

Energi

Trådstartare
Åh jag blir så trött på mig själv! Någon kanske kommer ihåg min tråd om problem med sömnen? Jag hade inte sovit på 4 dygn, fick ingen hjälp och jag bad om råd.

Har i alla fall varit på Unga Vuxna flera gånger nu, träffat både sjuksköterska och läkare, börjat medicinera för sömnproblem och bipolär sjukdom. Utöver det har jag ätstörningsproblematik och social fobi.
Jag är jättetacksam för all hjälp jag får där, jag trivs jättebra och de tar mig på allvar. Jag är motiverad till att ta tag i alla problem och jag ska få KBT.

Men, jag har en tid imorgon som jag har världens ångest för. Jag har kommit in i en period där jag känner mig så ful och äcklig och jag vill helst inte gå utanför dörren. Dessutom måste jag åka hela vägen till Uppsala själv, parkera bilen, gå över järnvägen där det kanske kommer ett tåg och jag måste stå i en klunga med människor och vänta på att få gå över, och förbi en busshållsplats där det alltid är massor folk. Dessutom har mottagningen flyttat och jag är rädd att gå fel. Sen måste jag sitta i väntrummet och sen träffa läkaren som kommer se hur ful och dum jag ser ut.

Missförstå mig rätt, jag vet att ingen kanske egentligen bryr sig och även om de gör det så är det ju ingen som säger något. Jag vet att det sitter i huvudet men just nu känns det som en gigantisk tröskel att ta sig över. Jag vill inte att någon ska se mig. Jag har försökt hela kvällen att få bort alla finnar och testat olika kläder och frisyrer för att kunna dölja mig själv så mycket som möjligt men det går inte.

Hur kommer jag över det här, i alla fall så att jag klarar av att gå på läkartiden imorgon? Det är dessutom någonting jag skäms jättemycket över och jag hatar att ta upp någon annans tid. (läs, avboka tiden så att läkaren måste göra om sitt schema på grund av att jag är knäpp)
 
Sv: Social fobi

Jag vet inte alls om det skulle funka, men har du funderat på att försöka stänga ute omvärlden? Om du går med musik som du tycker om och lever dig in i, i öronen så kanske du tappar fokus på de som kanske ser dig?

Oavsett vad så hoppas jag att du klarar av att ta dig till läkaren imorgon. Lycka till!
 
Sv: Social fobi

Jag känner igen mig i det du säger. Jag är också bipolär och har ätstörningar, och jag har tidigare haft socialfobiska tendenser. Att möta människor kan vara det värsta som finns. Jag vet att det är svårt, men när jag var som mest folkrädd tänkte jag på vad som drev mig att bli bättre när jag tvingades gå ut. Fokusera på din motivation helt enkelt. Det är tyvärr det enda rådet jag kan ge, och jag vet att det inte är så lätt som det låter, men jag tror att alla måste hitta en metod som funkar för en själv. Det är ju så individuellt hur sjukdomen slår. Lycka till!
 

Liknande trådar

Kropp & Själ Alltså nu har jobbiga saker hopat sig för att jag skjutit på dem. T.ex. har jag en konflikt med en nära vän. Istället för att ringa och...
2
Svar
21
· Visningar
1 049
Kropp & Själ Det här kan vara ett känsligt ämne för vissa, men jag känner att jag behöver prata om det här och kanske få några kloka ord/råd... För...
Svar
2
· Visningar
676
Senast: miumiu
·
  • Artikel Artikel
Dagbok och orolig att inte bli tagen på allvar! Jag har känt mig väldigt sliten och trött i många år och har väl kanske vant mig vid det och...
Svar
2
· Visningar
760
Senast: Wille
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
5 092
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp