Sobril + alkohol

• Äldre
  • Trådstartare Trådstartare Saeta
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 10
  • Visningar Visningar 15 335

Saeta

Trådstartare
NEJ, jag ska börja med att säga att jag INTE ska blanda dessa.

Nej men det är så att jag idag har tagit 2st 15mg sorbil inför morgondagens blodprovstagning. Detta ska ske runt 8 på morgonen. Jag vet inte om jag kommer behöva ta en till sobril, isåfall gör jag det runt kanske 06 tiden imorgon så den hinner götta sig i kaggen.

Men nu är det också så här att jag kanske ska ut imorgonkväll. Det blir väl inte direkt mycket, men tänkte väl dricka ett par glas vin eller så. Men är detta något jag bör undvika? Man ska ju vara väldigt försiktig när det gäller just benso och alkohol väl? Eller medicin och alkohol över lag. Så.. vad tror ni? Är det lugnt om jag tar ett par glas vin på kvällen?

Kan tillägga att jag endast kommer börja dricka runt kanske... 20-21 på kvällen. Det är ju ändå flera timmer efter intaget av sobril.

Sv: Sobril + alkohol

För min del som har varit destruktiv just med sobril och alkohol hade hoppat alkoholen. Sobrilen sitter kvar i systemet och nej, du vill inte veta vilka konsekvenser det kan ge. Man mår inte speciellt bra om jag säger så. Och då hade jag tagit sobril på dagen, 2 st 15 mg och sen drack jag vin på kvällen när vi var ute. Min man fick bära mig hem.

Men usch :/ nej det låter inte ett dugg trevligt. Men om vi säger så här då. Jag har tagit 30mg sobril nu på kvällen. Känner mig lite louie men kanske klarar jag mig på det ändå. Så skippar jag tabletten imorgonbitti. Är det lugnt att ta ett par glas vin på kvällen då? Då är det ju ändå ett dygn efter sista sobrilintaget :)

Då tycker jag det är okej. Det hade jag själv kört på. Men aldrig sobril och alkohol på samma dag. Man kan bli helt knäpp i huvudet på det om dom blandas.

Jag har förstått att det är extremt stor risk att det händer något. Kanske av just den anledningen till att det är narkotikaklassat? Usch jag tycker sånt här är så obehagligt. Dock är jag jäkligt svårpåverkad över lag. Men tack för dina råd :)

Enda risken är att du blir lite mer packad, fast det är ju så länge mellan så jag hade inte tvekat.

Jag är också svårpåverkad och det är därför jag har 15 mg utskrivet. Det är inte alltid dom hjälper och förr så tog jag alltid till alkoholen för att förstärka det och det gjorde det alltid. Det är inte direkt som en rejäl fylla utan lite mer. Det är pillernas lugnande effekt samtidigt som man är full. Inte konstigt folk blir beroende. Det är en skön känsla, enligt mig. Men tar man i för mycket så sitter man på toa och mår skit istället för att få ruset. När jag blandade så fick jag alltid minnesluckor och hade tagit flera tabletter utan att veta om det. Jag blir alltså totalt väck. Inte säkert du blir men varför chansa.

Okej tack för ditt svar :) nej men precis, det är ju liksom typ 24h efter så då borde det ju vara så pass lugnt. Kan först å om jag skulle börja dricka på eftermiddagen imorgon, då lär det sitta i ändå.

Btw, någon som har en aning om hur länge Sobril sitter kvar i krippen? Jag har tagit 30min nu. Kanske är skillnad på hur mycket man har tagit också :P

Jag är också svårpåverkad och det är därför jag har 15 mg utskrivet. Det är inte alltid dom hjälper och förr så tog jag alltid till alkoholen för att förstärka det och det gjorde det alltid. Det är inte direkt som en rejäl fylla utan lite mer. Det är pillernas lugnande effekt samtidigt som man är full. Inte konstigt folk blir beroende. Det är en skön känsla, enligt mig. Men tar man i för mycket så sitter man på toa och mår skit istället för att få ruset. När jag blandade så fick jag alltid minnesluckor och hade tagit flera tabletter utan att veta om det. Jag blir alltså totalt väck. Inte säkert du blir men varför chansa.

Oj :O vad läskigt! Nej usch... Jag kommer aldrig våga prova, usch vad läskigt. Jag är grymt rädd för sånt. Men jag förstår också att folk blir beroende. Jag tar sobril kanske... 3 gånger om året. Har alltid hemma inför provtagningar/tandläkare och liknande då jag lätt får panik. Det är den enda benson som jag svarar relativt bra på. Brukar ta 45mg innan tandläkarbesök och knappt det känner jag av. Då är det ju ändå rätt skumt. Till och med han som skrev ut dom sa att det var en extremt hög dos.

Haha, han sa först "ta två Lergigan så ska du se att du blir klubbad". Jag ba, EH? Jag tar två lergigan när jag vill få bort mitt illamående och på sin höjd kunna somna" :P suck. Nej men tack åter igen för att du berättar. Det känns skönt att höra hur pass allvarligt det kan gå (även fast det inte är kul att höra att det gått dåligt för dig)

Själva effekten är olika för alla. För mig så hjälper den några timmar. Tar jag en Imovane till så är jag däckad i kanske 12 timmar. Det är den allra bästa sömnmedicinen för mig. Men kvar i kroppen är den ju ett längre tag. Jag får kanske ut 6 timmars lugn av den. Så 12 timmar kanske. Den fasas ju in långsamt så det borde väl gälla tvärtom med tycker jag. Full effekt ska ju nås efter ca 2 timmar efter intaget.

Ja men precis :) då hänger jag med!
Så jag skippar nog att ta en imorgonbitti. Då borde det ändå vara lugnt att ta ett par glas vin på kvällen sen. Ska nog rådgöra med sköterskan också.
Men tusen tack för era svar :) :bow:

Liknande trådar

Hundhälsa Hej! Ber om ursäkt för långt text! 😓 Min 9-åriga lilla tik Nova har på 4 månader nu haft 3 tillfällen då hon inte mått bra, ingen...
Svar
4
· Visningar
791
Senast: WildWilma
·
Kropp & Själ Sanningen är väl att de flesta människor verkligen inte kan dricka mer än halva flaskan utan att bli totalt plakata. Min egen gräns går... 2 3
Svar
44
· Visningar
3 729
Senast: Trasten
·
Juridik & Ekonomi Jag vet inte vad jag vill med tråden men,, jag behöver lämna. Jag har koll på alla bostadsköer, privata hyresvärdar och blocket bostad... 3 4 5
Svar
88
· Visningar
16 322
Senast: Johanna1988
·
Kropp & Själ Jag misstänker att en person i min närhet dricker mer alkohol än vad som är bra. När hen är på besök hos mig tar hen ofta med en flaska...
Svar
9
· Visningar
1 953
Senast: startpompe
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka