Snyggaste hund

Torktumlare

Trådstartare
Nu tar vi och bortser ifrån temprament, användningsområda, sjukdomar osv.

Vilken (till endast utseendet) ras skulle ni vilja ha / tycker är snyggast?
Vad tkr ni är snyggt på hundar?
Ni får gärna berätta kanske varför ni inte köper en sådan hund ;)

Om ni tkr det är svårt har jag riktlinjer:
Ner eller upp öron?
Stor eller liten
Färg
Päls
Hull (tjocklek)
Ögon
Nån spec ras?

Jag kan börja.
Jag äääääälskar uppåtöron hällst skall de vara enorma
Stora hundar tkr jag är snyggare
Alla färger :P
Pälsen skall vara väldigt liten strävhårig inga långpälsade hundar tkr nt att det är snyggt
Väldigt smala eleganta hundar
Jag ääääälskar isblå ögon
Faraohund :P Dom är såååå snygga! Annars tkr jag att Wienmaranern är mkt snygg :P

Både weinmaranern åh faraohunden har mkt jakt i sig (tror jag iaf) kan tänka mig det iallafall. Sen har jag hört att faraohundar kan vara rätt skygga mot andra hundar. Det som mäst skrämmer mig är att jag faktiskt aldrig träffat en faraohund så jag vet inte hur de är. Weinmaranrar är sååå sociala iaf dom jag träffat :P

Ni får gärna ha med bilder :D kanske har ni en sån hund som ni tkr e snygg

Sv: Snyggaste hund

Den absolut snyggaste hund jag sett ever är/var en blandras mellan boxer o irländsk setter....en något långnosad boxer med setterns underbara mörkröda färg....:love:

2:an var också en blandrastik mellan varg o alaskan malamute....den hade POWER......

Den absolut snyggaste hund jag sett ever är/var en blandras mellan boxer o irländsk setter....en något långnosad boxer med setterns underbara mörkröda färg....:love:

2:an var också en blandrastik mellan varg o alaskan malamute....den hade POWER......

har du bild på settern/boxern?

Enkelt! För mig är hundarnas rolls royce Dobermann.
Vacker och ståtlig..
Obeservera dock att dom INTE behöver passa in under några utställnings normer för att vara fina! Snarare finare om dom inte platsar :D

Jag har redan rasen som jag alltid tyckt varit absolut snyggast: chinese crested dog, den hårlösa varianten:
14525814.jpg
19439094.jpg

En annan ras som jag tyckt varit himla fin är australian shepherd, hade jag bara gått på utseende så hade jag nog haft en sån hemma hos mig för längesen men tyvärr passar den inte min livsstil:
l_415069.jpg

min favorit ras är och kommer alltid vara border collien :love:

aaaaaaaa2.jpg

jag älskar att bc:n alltid har sin fokus på dig och att den är så livlig i sitt sätt och hur mycket den vill arbeta tillsammans med sin förare, att den är så snabb tänkt.

haha ja jag gillar defenitivt denns utseende och personlighet :bump::love:

Vilken (till endast utseendet) ras skulle ni vilja ha / tycker är snyggast?

Jag skulle jättegärna vilja ha en svart schäfer- de är jätteläckra! :love:
Men eftersom jag insett att det är lite korkat att leta runt land och rike efter en speciell färg och inte ta hunden för dess temperament och linjer så har jag hittat en annan GÖR-SNYGG hund som jag ska skaffa mig när jag senare skaffar huset, killen och volvon: en jakt golden! :love::love:
Känner en sådan som kompisen har samt att jag pratat med en uppfödare om hundrasen och den passar mig som handsken! De är lugna och har ett bra lynne men samtidigt väldigt aktiva hundar. De ser också för övrigt ut som väldigt sunda och fina hundar.

Grand Danois är för mig den absolut vackraste rasen.

Ståtliga ska dom vara!

Annars funkar wachteln väldigt bra också, dom har sådant underbart temperament :love:

Beardisen såklart ;)

En riktigt mörkbrun med mycket vitt, inte för låg, kompakt kropp och mycket päls!

Det här är enligt mig hur den perfekta hunden ska se ut, han har varit min favorit i många år nu :love:

Kanelen.jpg

Bilden är lånad från www.alistairs.se

kl

Den absolut vackraste måste nästan bli en brunvit bc.
Eller, en Borzoi. Eller saluki! :love:

Den häftigaste är helt klart Australian Cattledog :D

Min ras är den jag tycker är vackrast av alla, Amstaffen. Finns ingen som kan mäta sig med den längre i mina ögon..

Min hane
Inte världens bästa bild rent fototekniskt, men han har allt jag vill ha i en Amstaff.

Senast ändrad:

Sarloos wolfhound :love:

Lapsk vallhund, Isländsk fårhund, Border collie, Tollare, Jaktgolden och Sibirian huskey (ej den puffiga utställningshuskeyn) är också raser jag gillar utseendemässigt.

Jag gillar hundar som ser naturliga ut i kroppsbyggnaden och formen, dvs inga hundar med korta nosar, superlånga nosar, långa ryggar, räkryggar, dinglande öron, utåtstående ögon, skinnig kropp, jätte stor/jätte liten, kraftig kropp, smal kropp, massa päls, inge päls.

Nu ville jag ha en liten lätt sällskapshund som första hund, men nästa kommer kanske bli någon av ovanstående raser.

(hm varför har man en pigmé chihuahua med utåtstående ögon, tur att han är trevlig :p)

Senast ändrad:

Schäfer helt klart!Det finns inget vackrare än en stor schäfer hane!:love:
På andra plats måste jag säga Border Collie,har alltid velat haft en bc,

Ner eller upp öron? Ner
Stor eller liten Stoooor
Färg Rödbrun
Päls Medellång
Hull (tjocklek) Normal
Ögon Mörkbruna
Nån spec ras? Leonberger :love: det är nr.1 för mig, en ras som passar mig som handen i handsken, den ultimata hunden för mig både vad det gäller storlek, temperament och utseende.

Jag är dock väldigt svag för Siberian husky och speciellt med blåa ögon :d men det är tyvärr ingen ras jag kommer kunna skaffa då jag inte kan ge dom den aktivering de behöver men drömma kan man :)

Bild på Leonberger
http://archive9.pixbox.se/arkivet/synligt_24/18290000-18299999/640x480/18290304.jpg?0

weimaraner :love:

6532371-lg.jpg

irländsk setter :love:

eros06alangtora.jpg

rv_farg.jpg

gillar dock utseendet på de flesta fågelhundarna :)

Senast ändrad:

Salukin är det absolut vackraste jag vet! :love:
Som tur är så passar de mig helt perfekt mentalt också.

Annars är jag väldigt förtjust i alla schnauzertyper. Någon sådan ska köpas när det finns tid att träna med den.

När jag letade efter min ras hade jag vissa önskemål när det gällde utseendet. Hängande öron (gigantiska uppstående = bannlyst!), medellång nos, inte massor av hängande hud, kort päls, medelstor, smidig. Inte vinthundssmal men absolut inte rottweilergrov utan mellan.

Rena rama turen att rasen jag sedan föll för passade in perfekt på mina önskemål:
dalmatian20granger.jpg

Andra utseendefavoriter är weimaraner, rhodesian ridgeback och även de lite smidigare (jakt)labbarna :)

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Hund I och med att jag har två hundar som är lite speciella så väcker dom uppmärksamhet överallt i princip. När puffen var helpälsad så blev...
6 7 8
Svar
141
· Visningar
13 313
Senast: Exile
·
A
Övr. Hund Folk med trist ton och elaka kommentarer gör sig inte besväret att skriva något.. Jag och sambon har 2 vovvar. Hans är en 2-årig...
2 3 4
Svar
70
· Visningar
12 897

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka