En kompis till mig målade över blåbärssoppa, typ, som tenderade att hamna på en vägg i ett gammalt hus där väggmaterialet ABSORBERADE allt det kom i kontakt med. Avtorkning var i princip meningslöst. (Jag vet inte hur du brukar festa, men min erfarenhet är att småttingar spiller mycket mer än festande vuxna. Däremot är barn ju bara små i några år. Festande vuxna är vu ju då och då under hela resten av livet.)
Man får ju hitta ett läge man kan leva med, estetik i ena änden och hur mycket tid man kan/vill/orkar lägga i den andra. Medan man målar och när det är nymålat måste ju små barn vaktas rätt noga. De vita luckorna ser ut att vara lätta att torka av.
Jag vet. Men det där fönstret fick fart på drömmarnas värld. I värsta fall får det väl bli plastväxtbasilika!
Jo, men man kan ju inte utgå från värsta scenariot heller. Just blåbärssoppa är väl något av det svårare. Så att någon hade blåbärssoppa på en absorberande vägg känns i min värld som ett svagt argument för att inte måla om Vi kan i andra änden ta min brorson på 2,5 som exempel, som är världens lugnaste barn. De har vaser i knähöjd som står orörda. Så finns det allt där emellan. Just blåbärssoppa har vi aldrig ens haft hemma. Kastade köttbullar känns som ett mer sannolikt scenario. Men som sagt, efter ett par års spill är det väl bara att dra på ett nytt lager i så fall