Snygga islandsträns

• Utrustning
  • Trådstartare Trådstartare marijaa
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 49
  • Visningar Visningar 10 396
Sv: Snygga islandsträns

asterix_zaphir skrev:
Jag har GM islandstränset men använder bara nackstycket för nosgrimman var för liten.

Det verkar som om många har det problemet med just GM. :crazy:

Vill du mäta hur stor nosgrimman är (från ring till ring) när den är som "störst"?

Senast ändrad av en moderator:

marijaa skrev:
Det verkar som om många har det problemet med just GM. :crazy:

Vill du mäta hur stor nosgrimman är (från ring till ring) när den är som "störst"?

ca 28 cm.
Det är länge sedan jag provade den men jag har för mig att när jag hade den på de yttersta hålen ligger ringarna på bettet. Jag skulle vilja haft den övre delen lite kortare och den undre lite längre. Hoppas du förstår hur jag menar;)
M vH

aha, ja, för 28 cm är ju lååååångt. Då är det alltså bakremmen som är för kort...

Rundsytt, annars nått med strasstenar och krimskrams på :d Tycker jag e gulligast på islandshästar.

Ástunds vanliga träns tycker jag faktiskt är snyggast, och ett stort plus för att man kan köpa nosgrimman in olika storlekar - och inte minst för passningen precis som du skrev med lilla läderbiten :)

Fuxen har brun, brune har svart. Och det räcker rätt bra så.

Den nosgrimman var för liten till min häst också men allt jag behövde göra var att laga ett till hål och nu sitter den bra ^^

Gullan86 skrev:
jaha okej så den låg på 22 standarden jaja va rätt nära med 25 iaf haha men de sålde t.o.m 28 så det var stor skillnad mellan str.
min har iaf ovanligt liten nos:angel:

va bra att du tyckte exemplet va bra håller med tycker det syns rätt bra gillar det tränset det är enkelt men hållbart och stilrent.

va många träns du hade:d vilket gillar du/hästen bäst?

Jag gillar alla, men just nu är nog favoriten tränset från Àstund :p

puttar upp den här tråden igen för nu måste jag ha tag i ett mörkbrunt träns. Nån som har nåt snyggt exempel?

Liknande trådar

Utrustning Letar efter ett träns med remontnosgrimma som finns i x-full till vår nordsvensk. Enda kraven är egentligen att det ska finnas i svart...
Svar
16
· Visningar
1 815
Senast: skiesabove
·
Utrustning Hejsan! Jag ska i höst köpa häst och känner att jag vill ha ny säkerhetsutrustning och även ridstövlar. Behöver något bra som inte går...
Svar
19
· Visningar
1 722
Senast: Louiisee
·
Hästmänniskan Jag ska lämna mitt 6-åriga sto på foder i augusti. Samtidigt har jag själv en valack på foder. Till min foderhäst har jag fått med en... 2 3
Svar
58
· Visningar
7 453
Senast: Buck
·
Utrustning Visste inte om denna tråd skulle vara här eller under hund men annars får ni bara flytta den! Jag fick för ett tag sedan ett träns av...
Svar
12
· Visningar
1 284

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka