Snygg meny

M

Magdalena

Jag håller på att flytta över min gamla sida till nya adressen, och inser att nu börjar barnens fotoalbum bli lite för stort för att det ska vara ok med stora textlänkar som jag har nu.

Tänkte jag skulle ha en snygg meny, men hur kan man göra snyggt tro?

En tanke är att ha åren som fetstil och när man klickar där får man upp länkar i normal stil på alla månader eller hur jag nu delat upp sidorna. Låter det vettigt? Andra förslag?

Meny som här ungefär
 
Senast ändrad av en moderator:
Sv: Snygg meny

Funderar över samma sak faktiskt.. Har vid flera tillfällen försökt snygga till menyn på mina hemsidor. Men hittills har jag bara lyckats åstadkomma en slags tabell med dubbla ramar högst upp. Någon som har något förslag på hur man kan göra i Frontpage eller hur man kan skriva koden?

Jag tycker det låter som en bra idé med åren i fetstil och att man sedan ser fler länkar när man klickar, kommer inte på något bättre förslag på rak arm i alla fall.
 
Sv: Snygg meny

Kom ihåg att det inte är tillåtet att länka till egna hemsidor, och ifall ni har problem som behöver lösas beskriv problem/önskningar så noga som möjligt så de går att lösa utan länk.

/Erica - moderator

*******

Och så svar till er. :) Det finns ett väldigt smart sätt att göra sådana menyer genom att använda vanliga punktlistor och css för att formattera dem. Webbdesignskolan har en guide om det som jag tycker ser helt ok ut, men jag har inte provat den själv. Här:
http://www.webdesignskolan.com/css-meny/css_meny.htm

/Erica
 
Sv: Snygg meny

Det var ju inte min hemsida jag länkade till, utan jobbets :) bara för att ge ett exempel.

Äsch, glöm det. Insåg nu att jag visst lagt länk till min sida också, men du tagit bort den.
 
Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Relationer Om någon vet vem jag är så håll det för er själva tack, använder anonymt nick. De tankarna går jag i just nu.. Hela mitt liv crashade...
2 3
Svar
51
· Visningar
6 568
Senast: Zeli
·
S
Övr. Hund Vill bara skriva av mig. I dag skall en av våra gamla kompisar få somna in. Mattes hund ända ut i klorna. Då vi träffades så litade...
Svar
6
· Visningar
1 984
Senast: thea
·
Bukefalos Här kommer en lång rad med förslag till förbättringar och rättningar som jag samlat på mig undet mitt surfande här de senaste dagarna...
Svar
9
· Visningar
1 418
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattbilder #9
  • Uppdateringstråd 30
  • Guldfasanerna

Hästrelaterat

  • Kimblehook
  • Dressyrsnack 17
  • Födda -21

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp