Snygg man på tävling

Sv: Snygg man på tävling

Antingen låter jag den bara vara eller så grenar jag den, dvs. tar ca 2-3 cm av manen i typ en tofs, så snodden sitter bara strax nedanför mankammen så manen fortfarande ser naturlig ut, men lite prydligare än om den bara får vara.

Brukar använda ngt glansserum eller liknande också.

8056352.jpg

jag hade nog klippt ner den till en handsbredd. beror iofs på vilka klasser du tävlar.

Skulle aldrig klippa av manen på min häst, men så är jag också rätt anti mot korta manar över lag.

En smakfråga antar jag..

Ser att du bor i Järvsö förresten.. Rider du för WRX?

ja, jag rider för WRX

angående korta / långa manar så föredrar jag långa, men då ska det dels passa hästen och dels vara en man som klarar av att vara lång. Långa stripor är aldrig snyggt, så har man en häst med tunn man är det bättre att göra nåt vettigt med den för att höja intrycket.

Kul, då är vi klubbfränder då! :)

Ja, du har helt rätt. Jag är så van vid manen på min arab, som är ovanligt tjock för rasen. Har aldrig sett en lång, tunn, stripig man, men det låter ju inte så vackert. Beror nog på hur pass tunn den är..

Men vad har du för häst?

åh, vad skoj!

Vi har köpt ridcentret i Grönås. Har ett 20-tal hästar samanlagt, men det är bara Tiger som får komma ut på tävlingsbanorna i år. QH-sto, 8 år. Kanske, kanske dammar jag av Kenzo också, vi får se.

hehe borstar, dränker den med pälsglans och låter bli att fläta den (så att den håller sig så rak som möjligt..)
men så har vi "turen" att inte ha något annat val :D går ju inte precis att banda hennes man.. hehe

Det är ju lite synd att Cinids man ligger på båda sidorna, fast sött på samma gång :D
satsa på naturligt tycker jag, eller riktigt lockig! Klipp INTE!

97813_1180601937.jpg

http://MalinBard.bilddagboken.se/in...kPTU1MzEzMzM4JnQ9MTE4MDMwMzIwMSZjdXJyaW1nPTEx

Elanor! Du borde inte få vara med i mina trådatr, för din häst är ALLTID sagolikt vacker hur du än gör. Du kan hjälpa mig att grooma nästa gång jag ska tävla? :angel:

Min pålla lider av svidknottseksem. Tänker fixa manförlägning, e frissa, så de funkar finfint.

Min häst har stubbad man... Vips så var alla manproblem ur världen.
Hon är dessutom mycket snyggare i stubb än med hängande man.

O jag som trodde att du hade sett en snygg man(kille) på en tävling:p

Det som du gör - flätar - tycker jag lät fint. Men så är jag ingen westernryttare, bara rider i westernsadel.

Jag har inte bestämt mig för hur jag ska göra med frökens man... Den är närbesläktad med "svinto" och det behövs inte mycket för att den ska "rula" ihop sig och bilda "dreadlocks"... Hoppas ju att det har hört ihop med föl/unghästtiden och att hon nu, som snart vuxen, ska få en lite mer silkig och vacker man...:angel:

Troligt scenario är att jag tar ner den till en handsbredd och sen vräker i man- och pälsglans och står sen och kammar den ända tills jag ska in på tävlingsarenan...:rofl:

Jag har samma problem med svansen, kan jag ju tillägga...:eek:

åh, vad skoj!

Vi har köpt ridcentret i Grönås.

Grönås är ett fantastiskt ställe!!! Saknar miljön däruppe...väldigt mycket!!! Hoppas kunna ta upp mina hästar till Bergsjö/Jättendal nästa sommar och vara där hela semestern...Kanske rent av kunna tävla på Vattlångstävlingarna då;)...Tävlingsutbudet har ökat enormt uppåt landet.

haha då skulle du ha sett henne igår! Då var hon inte vacker, med leriga ben och manen såg ut som ett skatbo! xD
fast det löste sig... :angel:

Klart jag hjälper dig! :D om du hjälper mig ;) haha vi kan hålla hästarna åt varandra när dom ska bada eller nåt :D

Senast ändrad:

Vilken bra ide! Ska vi ha en häst-tvättar dag? :) Så kan vi göra dem fina och ta kort sen. :banana:

Liknande trådar

Hästmänniskan Okej, detta kan nog bli ett ganska långt inlägg, men du väljer själv om du vill läsa hela eller ej. Hästar, ridning, trav, har varit...
2
Svar
22
· Visningar
4 331
Senast: shia
·
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Åhh!! Hittade en gammal mobilbild på fina fina Zinzano! Och det finns bara en person på denna jord som jag vet kan göra så snygga flätor...
Svar
0
· Visningar
374
Senast: Seabaz
·
Kropp & Själ Kanske lite knasig rubrik men mitt problem är att mitt hår är väldigt fint (jag säger tunt och frisören säger fint) alltså det är inte...
Svar
7
· Visningar
2 276
Senast: Idas
·
Hästmänniskan Nu är det drygt 3månader sen jag fick ta bort min ponny. Min älskade, kära, underbara ponny!! Jag har aldrig haft ett generellt intresse...
Svar
16
· Visningar
3 229
Senast: Flixies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix