Sv: Snygg inredning hemma
Jag skulle också vilja ha tips på förvaring till toaletten. Jag har tvätmaskinen i källaren, finns överhuvudtaget ingen plats ALLS på min toalett.
Säger jag att den är 3*3 så äverdriver jag lite för jag har trappan till ovanvåningen också där (alltså "baksidan") så en del av toan är det en brant snedvägg. Jag har sittbadkar, toastolen bredvid badkaret och vid ingången mellan väggen och trappan står ett smalt gammalt handfat. Väggen mellan handfatsväggen och trappan är lika bred som dörren (+ ca 10 cm).
Det innebär att när man ska gå ut får man vända lite på sig och gå snett ut. Enligt andra. Jag är van, bott här i 7 år och har egentligen inga problem med mitt dass. Förutom att handfat och toastolen är urgamla och behöver bytas. Visst funkar de fortfarande men, de är otroligt slitna. Det är dock något som ska ske inom kort. Jag kan inte ha skåp på väggen, eller ens en spegel för vägen /betongen orkar inte hålla det på plats. Har två hyllor dock. Ena hyllar samsas några små minikorgar om allt innehåll och på andra staplar jag handdukar och badlakan.
Ovanför badkaret är det två hyllor inuti väggen, men översta sitter så långt upp att jag knappt kan använda den så där hamnar schampoflaskor ala skvättar i och sånt som aldrig används.
Det är kaklat en bit upp, hm, ca 1,5 m ungefär och resten är målat gult. Jag funderar på att måla resten vit, men vilken färg borde man ha då?
Mellan snedväggen och badkaret är det en triangelformad plats för tex tvätt, men, det blir ju blött allt som är där och där råkar ungarnas leksaker hamna. Har dem i en cykelkorg över kanten (som tyvärr repat badkaret...).
Någon som har bra smart tanke om förvaring där?
Tillägger här innan någon får spunk; jag HYR mitt hus och trivs i övrigt med det. Förutom förvaringen som går igen i hela huset.
Förvaring förvaring förvaring. Och minimalt med pengar. Tröttsamt