Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Nu är de dax att inventera tävlingsgarderoben inför sommaren och här kommer lite sidor med tips, innan man shoppar loss..

http://www.hobbyhorseinc.com/09_dress_for_success/dress_for_success_main.shtml

Nån som vet några fler???

http://www.hobbyhorseinc.com/shopping/show_tack/showtack_index.shtml

Ser ni hur två-örashuvudlagen ser ut? Man har korsat öglorna ser det ut som. Den designen är ny åtminstone för mig.

Har för mig att jag sett nåt liknande inom den akademiska världen fast där satt nog krysset med ögonen på varsin sida av mitten.

Svart kan funka, vet inte om jag kan hantera vitt (dvs hålla det vitt:D)

Tror ni blått kan funka?
h15.jpg

Jag funderar på svart och sand... Är sugen på det till Pepinic. Men jag vet inte. Tycker det är skitsvårt. Grönt? Fast jag är inte så förtjust i grönt, då gillar jag blått bättre. Du hör hur velig jag är. Pepinic är snygg i marinblått, har du provat det på henne?

det har jag lite svårt att tro;) kanske klarrött?

Tja det är ju upp till var och en.

Allt från vinrött till klarrött och orange är snyggt på roanys beroende på hästens färg.

Några ex.

(jag hade valt vinrött på den hästen, orangeröd passar bättre på ljusare roans tycker jag men det funkar ändå)

Annars tycker jag svart är snyggt på roan, men också turkos, vitt, brunt på vissa.

Kl

Jag har beställt en svart skjorta från nätet som jag tänkte pimpa lite på egen hand (vilket kan bli mycket spännande med tanke på att jag knappt vet vilken ände av nålen tråden ska in i) men jag funderar på om man vågar köpa strass som endast ska strykas på? Känns som att det lätt trillar av. Ska söka i tygaffärer efter fina stenar när jag får tid!

Om du köper strass som man stryker på, köp bra kvalitet. Panduro etc. är värdelösa enligt mig. De trillar av... Men det gör det ju på de massproducerade showkläderna också, har synat en del i sömmarna, och pillar man lite ramlar stenarna väck. Å andra sidan är det ett helvetesjobb att sy dit dem för hand...

Hej alla western intresserade :-D jag är en kille på 18 som ridit väldigt sporadiskt i några år, började rida mer seriöst för bara två år sedan.. Jag har en massa frågor men dom passar säkert bäst i någon annan tråd men mitt första inlägg dedikerap jag här. Jag här länge velat hitta en svensk återförsäljare som säljer chaps och bat wings mm jag har tittat sökt letat som en ihärdig myra men inte funnit något som faller mig i smaken.. Kanske någon här vet vart eller någon jag kan vända mig till?? Kan någon hjälpa mig? Jag vill ha enkla bruna bat wings sommaren det INTE finns fransar på men dom kan man klippa bort! ;-) tacksam för alla svar!!

Såg ett par på någon annons om det kanske var på fejjan i någon av utrustningsgrupperna.

Annars säger jag som wranglan, pryss

Blir det för trist att ha en svart filt till en bay häst? Svarta chaps dessutom. Färgad slinky förstås. Har svårt att välj slinkyfärg och då passar ju svart till allt.

Ramlade precis in på en svensk FB grupp där det fanns jättesnygga kläder. Sök på western utrustning. Nej, jag är inte sponsrad ;) Jag bad precis om att få bli medlem i gruppen. Hon som har sytt kläderna där sydde min underbara svartgula dress
P1060031.JPG

jag kunde få precis mina mått på plagget och jag är nöjd

Senast ändrad:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 396
Senast: Yeah but
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 566
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar