Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Sv: Snygg inför tävlingssäsongen 2012!

Jo det finns det nog. Undrar om inte Per K gör det.

Men det är nog svårt att byta stuk helt på en hatt så att säga... Fast det där har jag ingen aning om egentligen!

Jag har ingen aning heller.. Men när jag nu satt och läste om det på amerikanska sidor så fanns de ställen man kunde lämna in sin hatt och de fixade formen och ställen där man köpte "basic" formade hattar och fick sen säga till vilken form den skulle ha och så fixade de det.

kl
Har införskaffat mig en ny sadel,bett och en hatt. Samt två quartar. Detta blir mitt första tävlingsår som quarterryttare. Men pga mitt nya jobb kommer jag arbeta varje lördag så kommer min säsong bli kort och håller tummarna på att det finns något till mig på söndagar. Hästarna som gäller är främst en redroan samt en chestnut.
Tipps om färg på filt/pad samt skjorta till reining + ev en showblus mottages tacksamt. Har sålt mina showchaps för att köpa mig ett par mått beställda. Har dock inte bestämt mig för färg på dessa än. Hatten är ljus.

bild på red roan stoet samt sadeln.
CIMG9762.jpg

Åhhh... Sjysst sadel!:love: Vad är det för nån? Hade inte du en mörkbrun sadel med silver förut med?

Jag skulle behöva ha en ny ridhjälm och då helst en som har nått litet extra till tävling. Kan man ha en hjälm som matchar resten av outfitten (blingad, färgdetaljer) eller ska jag leta upp en svart hjälm, opiffad och stilren? I dagsläget har jag bara en snygg skjorta med vit botten och tunna röda och turkos rutor, svarta jeans och boots. Kanske det är en snygg svart hjälm som passar bäst? Men om vi säger att jag köper en blingad showskjorta och blå jeans, vad ska jag satsa på då? Inget annat i utrustningen är ju svart...

Och jag vill gärna se mer bilder på dessa västar, jag tycker de mer ser ut som konstiga linnen :angel:

Jag tycker svart jeans alltid ser finare ut och att blåjeans är mer alldagligt. Och har du svarta jeans så matchar de ju bra med en svart hjälm. Och att man sen försöker matcha skjortan/blusen med paden.

Jag får se vad jag kan hitta. Men en enfärgad showfilt funkar väl alltid?

Hur är det med läder? Sadeln är brun, varken ljus eller mörk. Ljusare än mörkbrunt, mörkare än naturfärgat. Hur ska jag tänka angående träns och tygel? Vilka delar ska passa ihop färgmässigt?

Jag är verkligen helt betuttad i hela Outlaw Collection från Weaver, hur kan jag matcha in det med min sadel med blommönster och silverplatta på forken (tror jag det heter), behöver jag bry mig? De svarta detaljerna kommer ju knyta ihop det svarta i min klädsel utan att det blir för mycket... Eller?

Kickis: Min gamla är såld då min rumpan blev för bred :D min nya är en Bob`s Custom.

kl

Har länge tänkt investera i en snygg showskjorta, men hittar inget. Har en vit som jag beställde från en sida på internet (man kan "bygga" ihop sin egen) som jag gillar; den har lite större cuffs och krage än vanliga skjortor.

Brukar ha svarta chaps, vit skjorta och svart hatt, och sen pimpar jag upp hästen med färg. Jag VILL ha en lagom blingad sadel, men har hittils inte haft råd med det.

Senast ändrad:

Jag har blingat skjortor i många år nu. Eftersom jag älskar paljetter o bling så är det en kul hobby :-D Om man vill göra själv är det enklaste att sätta sig med en bra herrskjorta, katalogen från Panduro och sen kan man låta fantasin flöda. Det finns allt från glittergel som man kan lägga på till en miljard olika pärlor att sy fast. Tar tid men man kan ju välja hur många man orkar sy på. Jag har skjortor med allt mellan 500 paljetter till 2500 st per skjorta :-D

Haha, jag beundrar verkligen ditt arbete, men jag har seriöst varken tid eller framförallt TÅLAMOD med något sådant. Hade förmodligen sytt på en 3-4 pärlor och sedan kastat allt åt skogen. That's just me ^^ Men tack för tipset! :)

halvknapp

Jag sitter just nu och tittar på en helt svart skjorta. Hur ser det ut egentligen? När ryttaren är helt klädd i svart? Min häst är palomino.

Jag tror det kan bli riktigt snyggt, de flesta med palomino kör ju nästan oavkortat med ljusa jordfärger.

Vad tror du om färger till en red roan :confused:

Mina skrapisar ar red roans.. kommer kora pa mort marinblatt pa hingsten och troligen mossgront pa stoet. Vara ar sa starka i sin roan att jag skyggar bort fran monster, de ar loud sjalva och jag ar lite radd att stora, tydliga monster och en mix av farger skulle forvandla dom fran fina sma kottbullar till nagon form av "familjen tykon" plakett. Din ser inte riktigt lika roany ut som mina sa du kan nog ta ut svangarna med bade farger o monster lite mer utan att det ser for skojsigt ut.

Jag sitter just nu och tittar på en helt svart skjorta. Hur ser det ut egentligen? När ryttaren är helt klädd i svart? Min häst är palomino.

Det blir nog skitsnyggt! Så kan du ju gå lite wild and crazy med filt och benskydd istället ;)

Red Roan,. Hmm,. personligen hade jag nog kört på Svart, Vitt, Grönt, Beige.. Jordfärger helt enkelt. Syrran envisas med att ha en cerise grimma på sin red roan :crazy: BLÄ! :angel:

Liknande trådar

Övr. Barn Hej på er alla kloka! Förlåt för ett långt inlägg men jag har verkligen ett behov av råd och tips. Jag har sen en tid tillbaka...
2
Svar
26
· Visningar
4 516
Senast: Anonymisten
·
  • Artikel Artikel
Dagbok TW: Vikt, självhjälp, klyschor, detaljrikedom Det har hänt flera gånger på kort tid att jag har skrivit ett inlägg på Bukefalos och...
2
Svar
27
· Visningar
3 396
Senast: Yeah but
·
Hästhantering Detta är en ganska lång historia och jag kan ha svårt för att vara kort och koncist. 2022 blev mitt halvblod ensam och behövde...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
15 778
Senast: Juli0a
·
Kropp & Själ Har märkt att jag rätt ofta läser om onödiga saker. T.ex. nyss i en lokal fac*bookgrupp frågade nån om tips på boende för äldre/dementa...
2 3
Svar
44
· Visningar
2 566
Senast: cambodia
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar