Snygg förbygel till humant pris.

alice

Trådstartare
Finns det någon som har något tips på en förbygel (helt eller delvis resår) m martingal? Har letat, men inte hittat någon som fallit mig i smaken. Den får inte heller kosta multum. :D

//Alice

German lines förbygel med martingal tycker jag är jättesnygg!

1705.jpg

fast den kostar 816 kr på equinet.
men jag har en kopia, Capone, som jag köpte på strömsholm, som ser exakt likadan ut fast i brun.
för 400 kr ;).

den som börjes har som är av märket kingston är fin faktiskt! dock sitter luddet väldigt dåligt om hästen svettas mkt, men annars ska det vara ganska bra kvalité, tror den kostade 280kr eller något sådant

Den jag har nu är just en chetak. Fungerar ju som "luffsa i skogen" bygel (den är förövrigt en kopia av German lines förbygel) för det är en sliten "sak". Det jag inte gillar är att det är mässingspännen samt själva utformningen på spännena, bara en pigg.... :crazy: Att det är snabbspännen är ju jättebra.

Fler förslag?

//Alice

hur är lädret på din? alltså om du har german line?

fast min är en kopia, capone, så är faktiskt inte lädret så pjåkigt och blir mjukt efter ett par smörjningar :)

när ja kolla närmare så tror ja att ja har capone. tycker den är helt utmärkt! bra läder. :)

Jag har en jättebra med resår och martingal som jag köpte billigt på Stenbergs Läder i Stockholm. Det är deras egna märke, och jag har haft rika amerikaner fråga mig var jag köpte min såååå snygga förbygel. Dom skulle bara veta att den kostade en tredjedel av vad de tror den kostar! :o

Den såg ju faktist riktigt OK ut och det var ju ett mycket bra pris. Har den "vanliga" spännen eller likadana "tokiga" som german line har??? Vet du om resåren är blå på den svarta förbygeln också?

//Alice

Det lutar faktist åt att det blir en stockholmsresa för lite shopping inom kort. Får besöka de då! :D

//Alice

Liknande trådar

L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
3 286
Senast: LiviaFilippa
·
Skola & Jobb Ni vet när man hela tiden får höra att ”du är så stark” och hela kroppen och själen skriker ”jag orkar inte mer”. Hela livet har jag...
5 6 7
Svar
120
· Visningar
14 542
Senast: malumbub
·
Kläder & Bli fin Jag är på jakt efter en axelremsväska. En helt vanlig, gärna läderväska, utan krusiduller. Inga tofsar, inte en massa ytterfack, inga...
Svar
3
· Visningar
545
Senast: Entourage
·
Utrustning Hej allihopa! Jag letar efter en ny kavaj eftersom jag snällt får inse att den jag har inte passar mig :banghead: idag har jag varit...
Svar
1
· Visningar
2 163
Senast: MiniLi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka