Snurrade stigläder

N

Notorius

Blir man utesluten om man har det i hoppningen?
Jag har alltid det, eftersom mina stigläder är för långa annars. Min kompis tävlar också med snurrade och har aldrig blivit utesluten :confused:

Sv: Snurrade stigläder

Jag har aldrig hört att det skulle finnas några restriketioner gällande det. Leta i TR, men jag är ganska säker på att det är ok.

Men, varför inte göra nya hål... :smirk: :angel:
Det ser ju inte speciellt snyggt med snurrade läder och är dessutom onödigt krångligt att hålla på att snurra och även krångligt när man ska dra upp stigbyglarna.

tycker också att du och din kompis hellre bör göra nya hål i stiglädrena.. snurrat är juh inte så snyggt heller..

Det finns inga restriktioner mot snurrade stigläder.

Men varför gör ni inte fler hål i stället? Min erfarenhet är att vinkeln på stigbygeln blir inget bra för ryttaren när man snurrar, och man förstör stiglädret mer när det är snurrat också.

Jag har nylonläder, för att jag tröttnat på fula läderstigläder som bara töjer sig.
Jag tycker snurrat är rätt fint.
Det är inte krångligt med snurrat, för jag drar aldrig upp stiglädrena, jag bara lägger upp dem över sadeln :p

Fint???

Ärligt talat, kan du förklara vad som är fint med det? :)

Som alla ovan skrivit så borde det vara smidigare att göra nya hål. Bättre för stiglädret och bättre för fotens vinkel och rörelse!

Men som sagt var - alla gör vi ju som vil vill! Och utesluten blir man inte! :D

Men ska man göra hål i nylon måste man bränna och krångla, vem orkar det :p
Äh jag ska vara emot alla andra och ha mina snurrade :D

Hehe jag skämtade lite. Tycker varken att det är fult eller fint.
Fast bättre för fotens vinkel måste jag faktiskt protestera lite emot, jag har en tendens att sitta rakt ut med tårna, och när jag har snurrat får jag benet i en bättre position. Men rörelsen blir ju klart bättre med osnurrat. Rider dock bara med snurrat när jag är ute och galopperar.

Liknande trådar

Hoppning Ja, som rubriken lyder. Jag kanske har missat en viktig poäng med detta eftersom jag själv aldrig tävlat i hoppning annat än på...
Svar
11
· Visningar
1 597
Senast: co-SMAD4
·
Hundhälsa Jag flyttade tillbaka från Storbritannien till Sverige i Oktober i år, och tog då med mig mina två hundar: 1 okastrerad hane, border...
Svar
5
· Visningar
1 076
Hästhantering Hej! Jag har en 23 år gammal dressyrhäst som jag haft i 9 år. Jag känner henne alltså mycket väl! Hon har alltid haft mycket energi och...
2
Svar
35
· Visningar
2 480
Hoppning Eftersom dressyren får ha sin snacktråd så tänkte jag prova att skapa en till hoppning också. Slänger in en fundering som jag haft ett...
Svar
9
· Visningar
1 229

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka